Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Monday, February 06, 2006

GuMBiRanYA Dlm HaTI

hapy b'day to me..
hapy b'day to me..
hapy b'day to lempoyak..
hapy b'day to me..

wah alhamdulillah tambah lg setahun umor aku. Moga2 dengan peningkatan usia ni bertambah lg kematangan aku. Hari ni genab umor aku 21 tahun. kalo bg remaja lain pd usia ni lah hidup mereka akan bebas dgn menentukan cara hidup mereka. tp bg aku pulak pd usia ni aku sudah pun ade tanggunjawab sendiri. Aku harap aku dpt pegang tanggungjawab ni sehingga akhir hayat aku. Thank's pd bloggers (kak lady, kak sya, oren, arena, MR) yg awal2 dah wish kat aku. Pg td gak aku dpt maseg dr ma&pa wish hapy b'day kat aku. Terharu gak bila bc maseg tu. Hadiah dr hubby... thn ni aku dpt hadia yg paling spacial dr hubby...ape eh? Oklah semperna b'day aku hari ni aku nak buat satu pengumuma, bahawasanya sekarang ni aku... tgh PEKNENT.. 3WEEKS. Alhamdulillah berkat usaha dan doa dr kengkawan bloggers sumer akhirnya aku dpt peknent.. pas ni boleh lah aki menjoin geng ibu2 ngandong (OREN, KAK WAN, KAK WANI, MAS, NERO, JEMS). Buat masa ni aku tok le nak hapy sgt ngan peknent ni coz ia nya masih baru lg, oleh itu aku kena byk2 bersabar dan sentiasa berdoa supaya ianya terus berada sehingga bulan ke-9. Buat masa ni jugak aku belum ade morning kidness lg. Aku masih mampu lakukan kerja rmh dan sebagainya.

Aktiviti time cuti aku byk aku habiskan masa kat mlk. Di sebabkan mood hubby baik hari tu dia benarkan aku stay kat mlk lama skit sehingga sabtu last week. Hubby terpaksa balik awal coz keje. Aku pulak blk kl tumpang cousin aku. Aktiviti aku kat mlk just dok rmh, ptg ajak ma gi MYDIN, than gi bandar hillir, belah mlm pulak gi melawat rmh sedara-mara, tgh mlm baru le balik. Tak pe lah nanti kalo aku rajin ptg aku akan post entry aktiviti cuti aku.. buat masa ni aku malas skit. Ni rasa dah ngantok lak.. cam nak tido je. lg pon opis aku tak de org, rasa2 nya dpt kot aku curi2 tido kejab kot...

13 Comments:

At 12:30 PM, Blogger izawani said...

Hehehe... akak orang pertama lam blog ni nak ucap tahniah dan hepi birthday... hmm... macam mana 3 weeks tu yer ? Cepatnya detek... macam mana tau peknen sebab 3 weeks tu masih belum lewat period... curios jugak nih... bila last period (first day last month period) ? Hehehehe... meh nak tengok bila agaknya due tu... kot anak kita kongsi birthday... dah la birth day kita lebih kurang... hmmm...

 
At 12:47 PM, Blogger lempoyak said...

kak wani : masa tu dah lewat seminggu pas tu beli pretnant test tgk ade 2 line.. pas tu blk melaka pi check kompom.. positif. 1st day last priot 18/12.... HAPY B'DAY 2 YOU TOO..

 
At 1:29 PM, Blogger izawani said...

ooooooo... maksudnya bukan 3 minggu peknen tu... lebih kurang camni

"7 wks LMP (5 wks gestation)
You may notice a metallic taste in your mouth. The tongue can "taste" only sweet, salty, sour, and bitter sensations. Weird tastes can be caused by anything that interrupts the transfer of taste stimuli to the brain, or conditions that affect the way the brain interprets taste stimuli. "

Ok... hehehehe... nak tau lanjut sila ke http://www.pregnancy.org/pregnancycalendar/

Akak punya last period 14hb Dis... so, lebih kurang dengan birthday kita la larinya... ekekeke...

 
At 1:32 PM, Blogger Arena said...

Tahniah sis..
huhuhu ramainya yang pregnant nih.. kekekek..alhamdulillah syukur.. take care sis..

 
At 1:56 PM, Blogger lempoyak said...

kak wani : nak pak nya cam sama je due date kite ni... tak paham le ttg nak kira2 ni.. nanti bila 2nd time gi check mkin boleh dpt tau berapa bulan..

arena : thank's ni lah nama nya pakeg beramai2..

 
At 2:17 PM, Blogger WRA said...

tahniah!tahniah! welkam to the club kekekekek...lepas ni buleh la berkongsi cerita lagi hehehehe...

Happy Birthday jugak...21 tahun..muda lagiiii.....

 
At 3:25 PM, Blogger oren said...

eeeiiii..tumpang seronot bila dpt tau ngko peknan...mak aiihh...mudanya lagik, baru 21st????aku dulu, masa 21st, dok huha sana sini, takde tanggungjawab..makan-tido-gi kelas-ponteng kelas..respek la kat ngko..dah buleh pikul tanggungjawab di usia muda..

and tahniah lagi sekali, for the good news and for your birthday..take care...

 
At 3:44 PM, Blogger NONIE AZIZ said...

alamak...aku lambat masuklah...Tahniah lem....huhuhu...bilalah turn aku plak ni...Jaga diri baik-baik Lem!

 
At 3:59 PM, Blogger lempoyak said...

KAK WAN : thank you.. mesti, ni kan ke my 1st pregnancy mesti byk pengalaman nak di kongsi bersama..

OREN : muda belia lg kan oren.. tu lah dlm perkawinan ni byk aku belaja erti kehidupan sebenar.. perkawinan juga lah yg mematangkan hidup aku..

MR : mungkin lepas ni turn ko pulak.. sabar yek..

 
At 8:04 PM, Blogger aNIe said...

Lempoyak...besday ni tak pegi memaner ke? Apa hadiah istimewa dari cik abang....

Hehhe...happy ye dah pregnant...tahniah...take care of yourself & the baby....

 
At 9:19 AM, Blogger lempoyak said...

kak lady : baby ni hadiah dr hubby.. masa dpt tau peknent tu seminggu befor bday..

 
At 10:06 AM, Blogger Sya said...

HAppy Birthday semoga panjang umur di murahkan rezeki dan berbahagia selalu

 
At 8:00 PM, Blogger NeroEcha said...

Happy Belated b'day..sorry le lambat lak wish...Muda remaja lg awak ye..kak umur 21 horaay2 lg dik oiii..sibuk mendaki gunung sana sini..Welcome to the club le.Alhamdulilah akhir berjaya jugak le pregnant..take care tau..jgn buat kerja berat2 sangat sebab tak tahu tahap ketahanan badan tu...suruh hubby buat kerja rumah tu..selalu berdoa supaya tak mabuk teruk..i'allah termakbul..seronok kak dengar dah pregnant...anyway congrate again dah kah sangka dari blog sebelum ni yg awak lain mcm sebab pregnant betul pun....

 

Post a Comment

<< Home