Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Monday, January 23, 2006

CNY

2-3 hari ni kat mana2 pun sibok maklumlah dah nak dkt nak CNY ni. Kalo lalu kat tepi2 jln tu, berderet2 org jual limau sumer berlawan2 herga.. kat radio pulak lagu CNY dah berkumandang.. terasa cam aku lak yg nak raya.. seronok sgt. Dlm keseronokkan (sbb cuti lama oo) terselit gak rasa yg tak seronok nye.. knp..? ssb tahun ni CNY aku tak pat lah nak kutip ANGPAU coz aku dah kawin.. Cam tahun2 sudah dpt lah aku ni mengutip ANGPAU kat rmh kengkawan hubby tak silap ade gak RM500++ . Pastu MR BOSS lak thn tak boleh bg ANGPAU, mak nya baru pass-away. Kata member hubby ikut tradisi cina kena cukup setahun baru family tu boleh sambut CNY alah.. cam berkabong lah tu.. apa2 hal pun insyallah CNY ni aku akan balik Melaka. Mungkin sehari dua kot...

Thanks pd yg dah beri commen about entry baby tu. Setelah dipikir2 dan berbincang dari hati ke hati dgn hubby, kami dah mengambil kata sepakat untuk tidak mengambil baby tu sbg anak angkat. Betul kata blogges sumer, mungkin akan ada masalah yg timbul kemudian hari. Bila aku dgr kak wan & kak wani pun dah peknen ni lah yg buat hati makcik jelous ni.. psst kak wan & kak wani bg lah petua skit (nak kena bg pengeras ke).. start hari ni aku nak tingkatkan usaha lebih skit.. Mana tahu lepas ni aku lak. Ayu, Arena, MR ape tunggu lagi mlm start tau..

10 Comments:

At 5:44 PM, Blogger WRA said...

yeaa...first to komen...

nak petua? akak tak de petua...yg akak tau cuma kena rehatkan fikiran, tak leh stress2, jangan terlalu fikir kan benda tu, lepas tu check temperature (yg ni langkah terakhir)....kalau temperature naik tu, maknanya time subur sesangat...try masa tu kemungkinan besar menjadik....wallahualam...

sebenarnya semua ni rezeki dari Tuhan...Dia lebih tau bila masa yg sesuai utk kita....doalah banyak2...akak doakan sekali...:)

 
At 5:55 PM, Blogger Arena said...

muahahha, kena malam ni jugak ke? Aku dah tak stress dah sis.. Aku doa2 jek banyak skang ni, tang usaha tu usahalah kan.,,Jangan pressure2..

 
At 10:15 AM, Blogger NONIE AZIZ said...

ya..aku malam ni, malam esok, malam lusa, malam tulat, malam apa apa lagi..macam ganazzz jer aku ni!kehkehkeh..akan ku cuba habis-habisan..Aku pun macam Arena tak nak stress2..Aku doakan kita berempat akan mencapai apa yang kita inginkan..AMINNN..

 
At 10:53 AM, Blogger lempoyak said...

kak wan : time kasih le, tu pun kira petua gak. insya'allah lepas ni nak cuba check temperature tiap2 hari. ye lah mungkin ada hikmah di sebaliknya kan...

arena : aku pun cam ko, dah kurang strass,

MR : Wah ganas lah ko.. ok lah, tu pun kira usaha kan. moga2 doa tu termakbul AMIN...

 
At 12:20 PM, Blogger Sya said...

Kak sya doa... semoga apa yg diimpikan akan tercapai.

 
At 12:59 PM, Blogger lempoyak said...

kak sya : thanks bebanyak...

 
At 3:49 PM, Blogger oren said...

MR nih, aktif sungguh..ekeke..tersengih aku baca komen ngko...

Betui cakap kak Wan, tak bleh stress sgt...yang penting, bykkan solat hajat dan berdoa..insyaAllah..ngko muda lagik..

CNY nanti aku balik Penang lagi...yahooo....

 
At 4:06 PM, Blogger lempoyak said...

oren : blk penang lg.. sonok nya tiap kali cuti dpt blk kg.. aku pun weekend ni nak blk MELAKA.. ORG MELAKA TUNGGU AKU NAK BALIK Niiiii.....

 
At 4:42 PM, Blogger Sya said...

OOOO terlepas tang balik melaka ni.. kak sya pun balik melaka dr 28 hingga 31 januari pastu balik sepang

 
At 9:56 AM, Blogger lempoyak said...

kak sya : psst... cam ne nak jumpa...

 

Post a Comment

<< Home