Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Friday, December 30, 2005

sekolah....

Hari ni pepagi lg Mrs. Bos dah dtg office siap angkut anak2 skali coz hari ni nak daftar ank dia yg besar tu masuk form 1, than yg kenet tu dah sebok2 nak masuk kinergarden, yg 2nd pulak dah nak masuk tahun 5. Sebenarnya dia nak bwk budak2 tu gi br'fast kat kedai mamak area office ni, so dia singgah le office kejab. Kan main bising lg office ni dgn suara anak yg kenet tu bercerita nak masuk kinergarden, siap tayangkan beg baru. Biasa lah budak2.. dulu aku pun cam tu gak...seminggu sebelum sekolah tah berapa kali try baju & kasut skola, than bila dah seminggu dua skola bukak dah mula malas nak gi skolah sebab malas nak bgn pg... tulah pasal aku belaja tak tinggi stakat SPM, result bkn tak bagus tp malas nak sambung belaja.. masa tu tgh nak menggatal terus lupa nak sambung study, skrg ni menyesal lak. Skrg ni dah byk komitmen lak... impian tu terus pendamkan je.. Cite pasal nak daftarkan anak masuk skola, tadi aku sj je risik2 kat Mrs. Bos tu berapa kos yuran skola budak2 tu... maklumlah budak2 tu sumer skola kat privet school, jd mesti mahal kos nya. So Mrs bos bg tau le, katanya sorang anak kurang2 pun nak 10k setahun.. yg kecik tu pulak daftar 2k than monthly 350. Kalo dikira2 nak le jugak 25K++ setahun untk anak sekolah je.. than tution lain pulak. Patut lah semenjak 2 menjak ni aku tgk bos aku tu hangin tak baik, rupa nya hujung minggu ni nak kena keluar duit anak skola. Lepas tu nak menagdap TAHUN BARU CINA hujung bulan depan.... Tu lah, untung badan mereka, family mampu hantar blaja skola yg baik2.. so aku harap mereka ni dpt belaja sebaik mungkin.... kepada sumer ibu bapa yg nak menghantar anak2 mereka ke sekolah minggu hadapan "selamat menjalan kan kembali tugas menghantar dan mengambil anak sekolah.. semoga tabah hadapi ragam mereka di hari pertama persekolahan... Sebelum terlupa, aku takut esok tak sempat nak update blog, so di kesempatan ini aku nak ucapkan "Selamat Menyambut Tahun Baru 2006 Bersama Impian dan Azam baru" ok jumpa lg tahun depan.

7 Comments:

At 5:39 PM, Blogger Sya said...

Banyaknya duit sampai 10 k nak mula sekolah. Hish kak sya yg anak 3 menengah 1 sekolah rendah ni pun rasa cam nak semput. Betul kata orang kita "Besar Periuk Besar Keraknya." Anyway lempoyak

Selamat Tahun Baru .........

 
At 8:49 AM, Blogger oren said...

selamat tahun baru utk ngko..sebenarnya, belum terlambat kalo ngko nak sambung balik study..percayalah cakap aku, makin banyak komitmen, makin buat ngko rasa tercabar nak study maut punya..apa kata azam tahun baru nih, ngko sambung study? buat pelan2..start diploma, pas tu ijazah dan seterusnya ke peringkat tertinggi..

lagipun, tumpang belum ada baby nih, rasanya masih mampu la nak attend kelas..

 
At 2:04 PM, Blogger aNIe said...

lempoyak...kak lady sibuk akhir2 ni...baru berkesempatan melawat blog kengkawan.

SELAMAT TAHUN BARU untuk lempoyak & family....

 
At 10:51 AM, Blogger NONIE AZIZ said...

SELAMAT TAHUN BARU UNTUK KO JUGAK...aku pun pening lem...memikirkan anak nak masuk skolah...

 
At 3:19 PM, Blogger lempoyak said...

kak sya : betul tu...kalo kita dah dok berkira2 belanjawan.. tp bg mereka tu sumer perlaburan...

oren : impian tu ade..tp bila ckp ngan hubby dia gelak kan, cara dia gelak tu mcm tak bagi study je... terus aku patah hati...

kak lady : ye lah cik abg tu nak berangkat..so kena lah utama kan dia dulu kan..semoga dia selamat pergi dan selamat balik.

MR : si kenit tu nak masuk tadika ke thn ni..? dah besar pun dia..

 
At 4:46 PM, Blogger Arena said...

25K setahun utk anto anak sekolah?! mampuih.. kakakkaka.. takpelah dia mampu.. kekkekek..

 
At 5:24 PM, Blogger lempoyak said...

arena : kalo aku pun 25k tu dah boleh buat downpayment kete baru silap2 kete BMW 5Siri tu..

 

Post a Comment

<< Home