Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Tuesday, December 20, 2005

Semalam tak dpt nak update blog bz sgt, lg pun semlm bos awal masuk office so tak pat lah aku nak menjengah blog ni. Aku sempat le menjengah beberapa blog member2, ade satu dua blog tu aku ade tgalkan jerjak. last weekend aku tak gi mana2 just duduk rmh... hubby tak de cuti sampai hujung bulan ni so segala aktiviti berjalan dan bersuka ria terpaksa dibekukan. So aktiviti aku hari minggu tu KEMAS RUMAH!! Oh lupa nak bg tau lak, aku ingat kan bulan ni boleh le join ngan OREN & JEM jd mama... nampak nya angan2 tu terpaksa di simpan untuk bulan seterusnya. Tanggal 18hb bersamaan dng hari ahad, bila aku bg tido je tgk alamak dah merah lah.. nampak nya mmg sah aku dah PRIOD... sedih + kecewa tuhan je yg tahu cam ne perasaan aku ketika tu. Ye lah kita dah mengharap sgt bila cam ni mmg lah sedih sgt.. Pg tu tak tau knp tetiba je air mata aku terus meleleh dgn lajunya seperti hujan yg turun mcm pg tu. Hubby le yg pujuk aku supaya bersabar, mungkin belum ade rezeki kot kat nya. So aku reda.. so aku dah niat bulan ni nak pegi check... ade sapa2 tak nak racomen kan klinik sakit puan yg ok kat area selayang ni... aku bab2 klinik ni aku tak pandai sgt. mmg jarang gi klinik pun. segan pun ye jugak...
_______________________________________________________________

Semalam hubby lambat dtg jemput aku dr office. pkl 5.30 hubby call bg tau dia ade keje kat serdang skit, so aku ingat ka mungkin 7.00pm nanti sampai le dia jemput aku. Tunggu punya tunggu dkt pkl 8.00 tak sampai2.. lebih kurang 8.30 tu aku call tny kat ne.. dia bg tau belum settel hal lg.. kalau aku tau le lambat cam ni ptg td aku dah amik cab balik rmh. skrg dah pkl 8 lebih mmg tak berani nak naik cab.. tah le aku ni penakut skit.. so terpaksalah aku jd penunggu (bkn hantu penunggu tu tau) kat office ni sampai dkt pukul 10 pm. Nasib baik lah bos aku pun blom balik lg. Bukan dia sorang je, ade 2-3 org lg member dia lepak kat office ni. So tak le aku takut sgt. Atleast bos tau le hubby aku tu keje sampai mlm.. lepas je jemput aku, kitorg terus gi tapau makan. Aku ni tungu dia punya pasal dah naik kebuloq perot aku ni. Sampai je rmh dah dekat 11.30. Mandi, makan lepas tu terus tido... pinggan mangguk penuh dlm sink tu pg td baru le basuh.. pg td sempat lah mengmas rmh tu skit... Semalam aku terlepas le tgk cite cina TV2 tu, lepas tu cite cina TV3 pukul 10.00 tu sempat tgk sikit je. Aku tak tau knp aku ni suka sgt tgk cite cina... dgr lagu cina. Nak suruh aku ckp cina sorry mmg aku tak tau tp aku paham skit2 lah. kalau nyanyi pulak aku main hentam je janji ade bunyi. Ni sumer mungkin pengaruh persekitaran kot. Ia lah sumer kawan2 aku and hubby cina. Lg pun aku ni lebih suka berkawan ngan cina Bos aku pun cina gak. Dah hari2 dk dengar diorg ckp cina je. So lama2 terpengaruh le...

5 Comments:

At 2:26 PM, Blogger Mas said...

pergi lah check kat klinik. Ada member aku kat sini dia gugur sebab carik penyakit sendiri. Gila sangat nak masuk pasukan kawad n buat senamrobik walaupun tau diri tu dah pregnant. Dah gugur, dia tak uat D & C n tunggu lagi 2 minggu. Last2 skrg susah nak lekat walaupun dari awal2 lagi dia memang teringin nak anak. Ko sabar jer lah, mana tau tak lama lagi ada rezeki.

Aku kalu cite cina tu berantu betul. Tak makan pun tak per asal dapat tgk. Yg pukul 6 tu lagi ler aku tak tinggal.

 
At 10:25 AM, Blogger Ayu Mohamad said...

lempoyak,
weii lewat ek ko balik.. hubby ko tuh semput kan? sama dgn le ngan aku.. so kalo cuaca sejuk aku mmg tak mandi le kalo dah mlm.. aku lap dgn towel basah..tu pon dgn air suam.. kalo idak abis leee..

pasal baby tuh.. ko ade baca entry aku yg lepas.. hehe aku dha ngadu domba pjg lebo dah.. ko jgn risau yer lempoyak.. jgn pikir sgt.. jgn tetiap bulan pikir... sbb nanti stress *aku dah laluinye.dan sedang melaluinye..*.. lilek jerr skang ni...

 
At 12:11 PM, Blogger lempoyak said...

MAS : tu lah bahyah kalau dah penah gugur sekali. takut lah aku bab2 cam tu... ko pun suka gak tgk cite cina kol 6 tu..? sama le kita..

AYU : aku ade gak baca entry tu.. kita ni senasib lah ayu. setakat ni still boleh sabar lg kot..

JEMS : kalo nak gi spital ni biasanya kalau kes tu tak kritikal jwb nya kena tunggu berjam2 le. tu le yg buwet den maleh... tak pat tgk cite cita ko tgk le cite jepun kat sana.. cite jepun pun syok jugek ape...

 
At 12:41 PM, Blogger oren said...

sabar banyak2..kalu ngko stress, lagi susah nak lekat..think positive jek..Allah lebih tahu tentang perancangan dan rezeki masing2 nih..

Take care..

 
At 2:22 PM, Blogger lempoyak said...

OREN : aku pun pikir cam tu gak, allah tu lebih mengetahui.

 

Post a Comment

<< Home