Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Wednesday, December 28, 2005

CUTI & MC


semalam aku tak dpt nak memblog coz aku cuti... aku dpt sambung cuti sehari lg, tu pun pasal aku demam dan tak sehat. Doc tu pulak kedekot bg cuti sehari je, siap boleh ckp "awak pun cuti dah lama, so mungkin cukup kot saya tambah sehari lg cuti. Tak payah cuti lelama nanti demam tu lg teruk...." apa lah punya doc cam tu...so cuti yg dia beri sehari tu aku gunakan utk merehat kan diri aku dgn tido. Lepas telan 3bijik ubat yg dibekalkan tu dgn senang nya aku terus terlelap. tp betol gak ckp doc tu bila aku cuti lelama nanti aku akan jd malas nak masuk keje balik.. mcm pg td punya lah payah nak bangun gi keje rasa cam nak sambung je cuti lg tp tak leh aku kene gak gi keje coz ni dah hujung tahun faham2 je leh byk keje2 yg tgh belambak nak di siapkan.. so hari sampai je office, bila dpt je peluang mengexses internet perkara pertama yg aku buat, terus check blog aku, than gi jengah blog member2. blog yg sempat singgah : oren, MR, kak wan, jems, arena, kak sya & kak lady, wani, nero & PB. Yg lain tu insya allah lepas ni aku pi jengah jap.. setakat ni just baca je belum dpt tinggalkan jerjak lg.
sebenarnya selama cuti 2 hari tu + 1 hari MC aku tak kemana2 just dok rmh. ade le mlm X'mas eve tu aku ngan hubby gi celebrate b'day member hubby (jonny) kat pub abg dia kat area summit. Tu pun kenang kan member kalo tak mmg aku tak gi.. Jonny ni member camcing hubby, susah senang kami suami isteri dia byk membentu. So hati member nak kena jaga.. Walau pun kami selalu gi tempat2 cam tu tp aku tak penah nak minum (beer), amik ubat ke ape ke.. aku akan order coke je and than suka dgr muzik yg kuat2 (kalo kat rmh nak dgr cam tu jwbnya kena maki ngan jiran tetangga) tulah cara aku and hubby nak relex. Lg satu aku suka dgr live band kat sana.. hari ahad tu pulak K.Long (SIL) and family dtg kat rmh.. dia just singgah je terlanjur dia dtg nak bwk anak2 dia gi aquaria than gi pi beli barang keperluan sekolah budak2 tu. Hari yg lain tu aku perabihkan masa dgn tido, dah bdn tak sihat buat ape pun malas. Nasib baik hubby kene keje kalo tak jwbnya lg le ngada2 demam ni.. sebenarnya aku dr pagi tadi dok menaip blog ni asal nak start menaip je mesti ade org dtg, than bos aku lak sampai, so terpaksalah aku buat2 ade keje. Sampai la ni baru le habis menaip... tah dah berapa kali save as draft..... hampeh betol...... :(

5 Comments:

At 11:45 AM, Blogger WRA said...

tak try godek2 ke blog ni kasi naik balik post2 ni...akak tengok dah banyak recommendation tuh kat bawah tuh...:D

jaga diri baik2, ubat jgn lupa makan...

 
At 12:22 PM, Blogger NeroEcha said...

Aku pun camtu lempoyak nak update je byk gangguan bos lalu ,ade org panggil le..makan ubat tu yee jaga kesihatan

 
At 1:34 PM, Blogger lempoyak said...

kak wan : dah try dah tp still blur lg ni... lain yg dibuat, lain yg jd. tgk lah blog ni...

nero : biasa lah tu tanpa gangguan hidup ni tak seronok... obat mmg tak lupa mkn.. kalo tak doc kat rmh tu (hubby) bising...

 
At 2:06 PM, Blogger oren said...

oooo...tak sihat gak rupanya...take care, makan ubat dan rehat...la nih musim hujan, senang nak kena demam, selsema dan batuk...

 
At 3:35 PM, Blogger lempoyak said...

oren : tulah ni sumer bahana kena ujan lah...dgr ko pun tak sehat kan...ko pun take care ok...

 

Post a Comment

<< Home