Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Tuesday, January 03, 2006

perancangan...

Pejam celik pejam celik sekejap je dah 365 hari berlalu, kini tahun 2006 pulak muncul... nampak nya kalo dipanjangkan umor 06 feb ni tambah lah lg setahun umor aku heee hee he.... alhamdulillah kini kesihatan aku semakin ok skit.. obat yg doc bekal kan tu pun dah habis so tak yah aku tiap2 mlm nak bertekak ngan hubby pasal mkn obat (susah nak mkn obat, kalah bdk kecik ). Sepanjang cuti 2hari lepas byk perancangan yg di buat... tp rasanya tak de satu pun yg dpt dilaksana kan...

perancangan pertama : new year eve tu hubby nak bwk aku gi mkn tomyam kat kepong (tah ape nama kedai mek kelate tu) last minit tak jd coz hubby kena naik genting jemput big bos kpd bos aku, dia dah menang judi than tak berani nak turun naik cab, maklumlah dah menang byk tkt kena rompak lak.... hubby sampai rmh dah dkt 11.00 nak kuar dah malas maklumlah dia kepenatan.. so kitarg sambut new year kat rmh je dgn sebijik kek and kfc sambil tgk konset kat TV3.. alhamdulilah tahun ni kami menyambut dgn ala kadar tanpa sebarang pembaziran.

perancangan kedua : Memandangkan hubby dah berjanji nak bwk aku gi mkn tomyam maka ahad mlm tu dia bwk lah juga aku gi dlm hujan lebat yg turun mlm tu.. mmg lebat sgt.. sampaikan ade sesetengah jln air dah naik skit. So lepas kitorg mkn tu tak tau nak gi mana aku reques nak gi tgk wayang cite "castelo" maklumlah dah lama tak gi tgk wayang. Seingat aku lah, last skali aku gi tgk wyg cita "cinta kolesterol" setahun yg lepas massa tu aku belom tunang lagi. lepas tu sampailah skrg ni tak masuk lg panggung. hubby mmg tak suka tgk wyg. So bila aku kata cite tu best dia pun beria-ia nak gi gak.. So pegilah aku mencarik tiket harap2 adelah tayangan pkl 9.30 tp....hampeh ade satu je tayangan tu pun pkl 11.30. Rupa2 nya cite tu utk tygan belum kuar lg cuma mereka buat midnight show je lepas 5/01/06 ni baru ade cam biasa nye show... memandangkan kitorg sampai pkl 9.00 lepas tu nak kene tunggu lg 2 jam... so tak jd tgk. hubby malas nak tgu lelama kat sana.. lg pun tak tau nak gi mana2. So kitorg batal kan je niat tu than terus balik rmh...tp harap2 lepas ni dpt lah aku menontong wyg tu.. hubby pun dah janji nak bwk aku gi tgk sekali lg lepas 5hb..

perancangan ke-3 : hari isnin tu konon2 ptg nanti nak gi le swiming... ini pun tak jd gak, hubby kene rush gi rawang kwn dia exsiden so nak pegi tgk cam ne keadaan dia.. dgr kata terok gak, masuk hospital Tawakal. tunggu punya tunggu dah pukul 5pm baru sampai rmh.. sementara nak tgu dia balik tu sempat lah aku dok mengira duit syiling aku yg dlm botol tu. kira punya kira ade le dkt RM800. so aku ingat esok baru nak bank-in kan. Lepas ni aku tak yah risau duit syiling tu hilang tp aku risau duit tu terpakai lak.. cam ne nak buat ni.. ? semalam belah mlm lak aku ikut hubby gi rmh member dia Vincent (cam nama artis lak) celeberte b'day dia yg ke-40.. dah tua juga member aku sorg ni.. tak ramai yg dtg, kita2 je lg pun dia buat kecik2 je... kitorg lepak kat sana sampai 2am sampai aku dah terlelap2 nak tunggu hubby syok bercerita dgn member2. Sampai rmh dah dkt 2.30am terus tido, pg td lak susah nak bgn. ingat kan hari ni cuti lg... hampeh kene bgn gi keje gak.. tgk awal2 tahun dah de sifat malas tu....

7 Comments:

At 12:09 AM, Blogger uDA said...

sama la..dah lama tak nengok wayang. last time tengok masa pregnant tasneem kot. citer Senario Lagi ke apa tah.

err..tak ber repair lagi yek bhg posting blog ni, turun ke bawah pulak. uda dah tengok haritu, ada width yg nak kena tukar ni rasanya.

 
At 10:12 AM, Blogger lempoyak said...

uda : tu lah dah try dah still tak pandai2 lg ni...

 
At 11:38 AM, Blogger Sya said...

He he lempoyak .. perancangan banyak tapi tak menjadi.. yg kak sya ni lak merancangnya idak tapi ntah kenapa mcm-mcm menjadi, mungkin sbeba kak sya sorang, lempoyak berdua...

 
At 11:44 AM, Blogger NeroEcha said...

Kita pun lama tak tgk wayang lempoyak..cite ape yg terakhir lupe le cite ape tgk...

 
At 12:00 PM, Blogger NONIE AZIZ said...

hehehe..MR pundah lama tak nengok wayang last sekali PGL...

 
At 12:18 PM, Blogger lempoyak said...

RJ : mmg sedap tom yam tak kedai mek kelate tu...hubby siap tambah nasik lg.

kak sya : tu lah kita ni merancang tp tuhan yg menentukan... pasrah je lah.

nero : lepas ni boleh le ajak hubby and baby skali gi tgk wyg..

MR : rasanya tak le lama sgt.. PGL tu kan ke baru je kuar panggung mungkin dalam 5-6 bulan lepas.. lepas ni kita pkt sesama gi serang castello pulak yek...

 
At 11:48 PM, Blogger aNIe said...

betul kata uda...lempoyak kene tukar width tu...dulu kak lady jadi camni jugak...pastu cuba tukar width dia tgk maner yang sesuai....

wah! dah tengok castello?...kak lady ni nak tengok Baik Punya Cilok pun belum lagi....

Anak kak lady yang kecik tu kalau nampak je poster Rosyam nor tu terus jerit...Tascello....hahaha...terbalik plak dah...

 

Post a Comment

<< Home