Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Monday, February 20, 2006

aktiviti hujung minggu


Jumaat
mlm tu aku ngan hubby gi jemput adik aku kat bangi. Dr ptg tu dkt 4-5x send messege ingat kan aku jemput dia. lebih kurang 10 baru aku sampai kat kolej dia, rupanya sumer roomate dia dah blk. Pas tu terus gi mkn kat Sri gombak kedai atas bukit tu, tekak nak mkn tomyam. kitorg order le utk mkn 2 org je(walaupun masa tu ber3) Menu dia Tomyam,udang 3rasa,sayur kailan belacan, ngan sotong celup tepong. Harga kalo nak tau RM55. peh terkezut gak aku. kalo sedap aku tak kesah lah , ni rasa tah apa2, pastu sotong(sizeM) tu aku rasa sekor tu dia ptg lima (buat selit gigi je). yg buat aku skit ati tu yg aku order tu sotong celup tepung tp yg dia buat kan tu mcm cekodok sotong. Sumpah pas ni mmg aku tak nak masuk kedai tu lg.

Sabtu
aku bgn pkl 11.30.. gerak kan adik aku tu ajak temankan pg kedai beli lauk utk tgh hari tu. Ptg tu aku masak lemak cili padi je.. lepas hubby gi keje kitorg dua beradik lyn tgk hindustan pas tu terus layan tido. Sedar2 dah pkl 6.00pm. terus menjalankan aktiviti mengemop rmh. Mlm tu lepas hubby blk je ajak gi rmh mak sedara aku nak gi jemput nenek aku kat sana. Kesian dia dah dua minggu kat sana aku tak gi jengguk pun. Sorry ye nenek cucu mu ini bz lah minggu ni. Pas tu terus ajak nenek tido rmh. Dkt 1.00 am baru le sampai rmh.

Ahad
hari ni kena lah bgn awal skit, nenek ade kat rmh. Pg tu aku bgn tido je tgk kain baju dah berlipat dah, Pinggan mangkok dah bercuci, dapur dah clean&clear, peh ni sah2 le nenek aku punya kerja ni. Rupa2 nya mlm tu nenek tok leh tido sampai ke pg. Pg tu ajak nenek gi beli sarapan je kat dpn rmh tu. Tp takde satu tu yg dia selera nak mkn. So lepas balik pasar je aku terus goreng kan mee. tgk berselera betul nenek mkn. Lepas Bfast nenek terus terlelap, so aku pun biarkan je lah. Hubby pun sama sambung tido blk. pkl 2.30 baru sumer bgn makan t/hari. Lepas tu lepak2, hubby pun gi cuci kete. Pkl 4.30 baru le gi rmh adik nenek kat Jln ipoh tu. Pas tu ingat nak gi rmh sepupu kat SA(dr sana nak terus hantar adik aku kat bangi), Baru je sampai jln kuching dia call panggil terus gi Greenwood ajak mkn popia. Sampai je tgk org tu tak meniaga. Kesian. Pastu sumer terus lepak kat Rmh mak sedara aku. Mlm tu pkl 10.45 baru je balik rmh. Adik aku tu pulak aku mintak sepupu aku tu tlg hantar kan..

so berakhirlah cerita weekend aku tu....

4 Comments:

At 10:46 AM, Blogger Kopi Suam said...

salam perkenalan,

awak panggil nenek = nenek yek
kita panggil nenek kita = makwe

kita orang melaka jugak..kat Tangga Batu

 
At 11:05 AM, Blogger WRA said...

biasa la tu kot, tekak nenek dah biasa masakan rumah...kedai punya masakan tak leh masuk dah kekekekeke

 
At 3:27 PM, Blogger lempoyak said...

KS : oh org melaka, tangga batu yek.. aku kat Pokok Mangga, kg padang (tau tak kat mana). tp kg kat Ujong Pasir tu.. tak jau mana pun..

Kak wan : tu lah yg susah bwk nenek gi mkn kat mana2.

 
At 11:39 PM, Blogger aNIe said...

lempoyak...syiok ye nenek ade...kerja-kerja yang ringan2 tu selalunya sambil duduk pun dia boleh buat...biasalah orang tua maner nak duduk diam.....

 

Post a Comment

<< Home