Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Monday, February 13, 2006

adik ku sayang...

14 feb ni genab lah umor adik perempuan aku (L) 20 thn. Di sebabkan umor aku ngan L beza setahun je kami rapat walau pun masa kecik L di bela org lain tp kami still jumpa. Dia pun tahu siapa mak bapak dia, kenal adik beradik dia. Kami cuma berbeza tempat tinggal je tp kasih sayang ma&pa tetap sama antara kami adik beradik. Bila L dah besar skit (kalo tak silap masa dia form 1) L dah tinggal ngan kami balik. Masa tu apa2 aktiviti aku ngan L buat sesama (Penah curi2 kuar tgh mlm gi clubbing). Bila aku dah tunang aku dah mula slow. Dia still cam dulu.

Penah february 2004 L exsiden ngan adik lelaki (s) sbb kuar curi2 gi tgk sure heboh. Dua2 masuk hospital. L patah kaki kanan ngan tgn kiri patah , S cuma retak je. masa tu lg berapa minggu je aku nak tunang. Balik keje kengkadang aku gi jg dia kat spital. dkt 3week jg L kat spital. 3-4 hari lepas operation br di benarkan balik. So majlis pertunangan aku jg berjalan. Lepas tu aku tgk dia dah slow skit. lepas tunang je aku dah pindah keje kl. Bila dia dah sehat skit, L dah mula balik perangai lama tp masih undercontrol. Masa L nak ambil spm, dia dah de lisen kereta so dia bebas gunakan kete pa... Habis spm L try mcm2 keje. Dr keje kat bowling center (tempat keje lama aku), keje kat pejabat kontrakter, pas tu nak kan yg mencabar mintak izin ma&pa nak gi keje kat kl (dok rmh sepupu). Sumer keje tak tetap adalah sebulan dua plg lama pun tulah kat bowling center tp tak le sampai setahun. Yg terbaru ni lepas berhenti keje kat S.A dia blk mlk keje kat kilang Bt. berendam tp tu pun tak lama dlm seminggu dua je..

Yg terbaru ni masa cuti CNY aku ade blk kg. Aku tgk dia dah betul2 berubah. Sejak dia dah de bf, dia bkn L yg dulu. Ma penah cite skrg ni L dah lain sgt. L langsung tak duduk lama kat rmh. L cuma akan balik utk tido je. Mkn pun kat luar skrg, makanan kat rmh langsung tak jamah. Skrg langsung tak drg kata. Bila di tegur L akan lawan balik. Kalo dgn ma&pa dah buat mcm tu, dgn adik beradik lg lah tak mkn kata. That way lah ma&pa diam kan je, tp dlm diam hati mereka terluka. Dgn adik beradik langsung tak bercakap, aku tgk dia lebih suka menyendiri dlm bilik. Masa aku blk cuti tu aku cuba2 gak berckp dgn dia nak korek rahsia, tp aku tgk dia dah jd perahsia skrg susah nak bc hati dia . Aku rasa perubahan tu sebab skrg L dah de Bf, ma tak penah tgk mukaBf L walaupun dia pernah hantar L balik. Masa tu ma tgh menjemur baju. Bf L langsung tak kuar dr kereta L. L pun langsung tak pernah nak kenal kan bf dia pd family. Ma&pa tak kesah lah siapa jantan tu janji kalo L dah suka ma&pa akan restu. Itulah Ma&pa aku dia tak kan sekat kemahuan anak2 janji anak2 bahagia.

sambung.......

0 Comments:

Post a Comment

<< Home