Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Thursday, November 24, 2005

Holiday punya planning...

td pagi ma ade call tanya ttg planning kitorg wholl famili nak gi holiday tu... munkin cuti hari raya haji nanti kot. Ma ngan Pa dah planing this hari raya haji nak balik kg ma kat ipoh dah lama tak balik. Last balik pun tak silap bln mei yg lepas(tu pun sebab ma nak buat kenduri skit kat sana). Masa balik kg last weekend kitorg adik-beradik ada bincang nak gi holiday satu famili lepas balik kg ma (semperna cuti hari raya haji. maknanya terpaksalah aku amik cuti 5h berturut2) tp tak tau nak gi mana. ade gak adik aku reques nak gi pulau langkawi. My ma pulak cadangkan kitorg sumer gi pulau pangkor coz dah dekat ngan kg aku(lagi pun aku lom penah gi lagi), tp pa pulak bukak cite nak gi GENTING HIGHLAND maklum my pa lum penah gi lagi(dulu ajak tak nak gi,Sejuk lah,tinggi sgt lah,ect) Adik2 aku bila dgr nak gi GENTING kanmain suke lagi diorg ialah kat sana mcm2 mainan boleh main. Nak peradih duit tu kat sana lah. Aku ni dah selalu gi sana(teman kan hubby keje) dah tak heran sgt. lg pun kalau gi pun aku lebih suke duk kat hotel je. bg aku lak, nak gi genting tu bkn tak le, memandangkan keluarga kami ni besar aku rasa bajet tu lebih lah skit. Kalau dua tiga ribu tu okey lah. Tp tak tau lagi cam ne sbb sumer ni dlm perancangan lagi. Skrg kitorg ade 3 pilihan sama ade nak gi Langkawi, Pulau Pangkor or Genting. Mana satu pilihan kalbu....But kate putus mesti ade sebelum 15 december ni coz senang nak book hotel, nak adjus cuti dll lah. wah pening2. Lepas ni kenalah kompolkan balik duit untuk gi holiday ni plk ye..

12 Comments:

At 8:08 AM, Blogger Mas said...

Seronoknya p bercuti, aku kalu nak cuti aku suka pegi masa tak cuti sekolah. Kalu p masa cuti sekolah, harga hotel n chalet leh meningkat 2,3 kali ganda.then kalu tak cuti sekolah , privacy sikit. aku kalu p genting suka p theme park. last sekali aku p tahun 2002 pastu tak der masa p genting dah. once baby lahir, aku tak dapat le beronggeng dlm theme park tu.kalu p langkawi jgn lupa naik cable car kat gunung macincang. once in a life time experience.takkan lupa seumur hidup.hehehe.

 
At 12:16 PM, Blogger oren said...

kalau aku la, aku nak sgt pi genting..pernah sampai sana sekali saja tapi tak sempat main semua permainan..tapi kalau gi langkawi pun ok gak..pantai pun ok rasanya (tu cerita masa aku pi 10 tahun yang lalu)

 
At 2:53 PM, Blogger Ayu Mohamad said...

kalo p pangkor leh le singgah umah aku :)

 
At 3:14 PM, Blogger NONIE AZIZ said...

hehe sebut pasai genting highland ni...aku cuma pernah sampai kat Genting Sempah jer layan konvoi motor...masa tu ngandung syaysa lima bulan...gilokan? Aku sebenarnya tingin nak pi GH tu ngan pi Pangkor...Ayu lepas aku pindah rumah baru nanti tunggu aku punya call eik..aku mmg teringin nak pi Pangkor! hehehe..buat mcm blog sendiri plakkk...

 
At 3:55 PM, Blogger lempoyak said...

jem-: betol ke langkawi dah tak menarik lg skrg ni...? kantoi.. ptg stim je dh nak gi sana. aku teringin nak gi tasik dayang bunting. mana tau lepas blk je ade rezeki(kwn aku kata lah)

mas-: klau pi time cuti skola ni, harga hotel mahal satu hal.. lg tu org pun ramai gak. tension

ayu-: rmh kau dh dkt ngan pangkor ke.. insya'allah boleh le singgah. tu pun kalau jd gi pangkorlah. nanti aku hollo kat kau yeh...phone no. bg lah...?

oren-: aku ingat kn lepas habis pantang kot kau dpt gi. maklum lah ibu mengandung ni kengkadang ade alahan kat sana maklumlah perubahan cuaca. kalu pi sana tak main sumer theme park tu rugi tau..

p/s pd sumer.. kalau nak gi genting bwk family tu, siap2 kan duit tu lebih2 skit. Al-maklumlah kat sana perbelanjaan boleh melebihi bajet tau. 1K untuk 4 org pun tak cukup(hotel,theme park in/outdoor,makanan,etc)

 
At 4:03 PM, Blogger lempoyak said...

alamak lupalak kat MR. kang merajuk lak..

wah dah 5bln ngandong pun berani lg pi kovoi motor eh.. brutel lah.. so lepas ni ajak2 le cik hubby u tu gi holiday kat genting. skrg rasanya meriah kot sbb ade c kenit tu.. rasanya hpy gak dia. aku x kesah klau korg sumer buat blog ni cam sendiri nye rmh.. klau tak..tak meriah le blog ni.. THANKS TO ALL OF U...

 
At 5:20 PM, Blogger NONIE AZIZ said...

sib baik ko sebut nama aku dah sobsobsob dah ni..wakakaka

 
At 12:52 AM, Blogger aNIe said...

Seronoknya dpt pegi bercuti...kalau kak lady diberi peluang lagi kak lady nak pegi Langkawi...last visit was 7 years back...masa tu kitorang pegi Pulau Payar...amboi cantiknya bagi syurga dalam laut..ikan2 cantik..tapi ntahlah dgr kabar banyak kehidupan laut di sana dah byk musnah..yang syok sebab pinggan mangkuk murah2...

Tapi kalau ikut anak2 diorang suka Genting...sebab belum pernah pegi..so nak pegi sekali...byk mainan untuk budak2 ni...

Dulu kak lady pernah plan nak pegi Pangkor...tapi hubby kata kat sana takde aper...cuma kalau nak berenang atau bersantai di pantai memang cantik...barang mahal jugak...& masa tu night life takde kat sana...

Kenapa tak try Cherating, Pahang? adik ipar kak lady kata best...tapi kene pandai pilih tempat tinggal...ade one spot tu..malam dia 'hidup' sebab banyak mat salleh...hari tu kitorang ade pegi..tapi tak ingat tinggal dimana..pegi 3 family...siap buat barbeque kat hotel tu..malam2 bawah sinar bulan mengambang...best...

 
At 12:53 AM, Blogger aNIe said...

wahhh...panjangnya komen..tak perasan...mcm tulis kat blog kita plak...sorry lempoyak...heheheh

 
At 6:06 PM, Blogger uDA said...

first time melompat ke sini. hai..jumpa orang melaka lagi. best best. hehe. ktorang pun nak gi holiday ni, tapi family ktorang je tak confirm lagi. akak2 dan abg2 sumer dah confirm ke cameron.

 
At 12:46 PM, Blogger lempoyak said...

kak Lady-:idea baik...ni sumer nak ckp ngan hubby ni,ajak gi cerating. sementara blm ade baby ni boleh le nak gi honeymoon kali ke-2 kat sana (mana tau lepas ni ade rezeki). 1st honeymoon tu tak pat nak spentime lama coz 2nd day tu bos hubby dah call pgl keje.. hampeh betol lah.... ptg stim.(blk ni nak try pjk hubby lah.....)

uda-: selalu gak aku singgah jab blog kau. thanks coz sudi singgah2 blog aku.

 
At 5:32 PM, Blogger Unknown said...

Kepada sesiapa yang merancang untuk bercuti ke Pulau Pangkor sila layari laman web ini ; www.pulau-pangkor.com.my

 

Post a Comment

<< Home