Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Monday, November 14, 2005

Hai... hari ni tak tau ape yang nak taip kat sini. What ever pun thanks pd AYU and NERO coz sudi bagi comments. Memanglah aku tetap akan terus merancang ke arah itu, aku percaya suatu hari nanti masa tu akan tiba jua. Aku tetap tak kan putus asa utk berusaha dan terus berusaha...(jeng...jeng...jeng..) kita merancang tuah menentukan. Mungkin ada hikmah disebaliknya...
Dua hari lepas aku ade join OREN nyer blog, kesian aku ngan dia ade skit masalah ngan EN AYAH nya. Sabar lah yek. Aku pun penah hadapi masalah cam dia, di mana My hubby selalu gak lebih kan member dia(tp bukan dari segi kewangan lah). Kadang2 dia sampai tak de masa untuk aku. Biasanya hari cuti adalah untuk famili tp, aku tak pat rasa. Bayangkan lah siang hari keje dari 9.30a.m-6.30p.m.(seminggu tanpa cuti, kalau nak cuti kene apply) Dia balik mandi than makan, pukul 10.00pm kwn call ajak kluar (gi main snoker @ pool). Kalau kwn yg ok tu boleh le aku ikut sekali. Kalau tak tinggal lah aku kat rmh sampai ke pagi esok (3.00am-5.00am baru lah dia balik). Kadang2 sampai aku jd tension gila. tak tau ngan sapa nak ngadu. Keluarga jauh (lg pun aku ni suah nak cite masalah cam ni pd kelaurga) nak cita pd kawan lagi lah tak de. At last aku pendamkan saje.... kadang2 pd dia jugak aku lepaskan marah aku tu...
Tapi sekarang aku tgk ade perubahan sikit pd dia. Jarang jugak dia keluar. Dulu tu boleh dikatakan setiap hari, lepastu seminggu dua X je. Tapi skrg boleh kira lah dgn jari. Adalah sekali dua je dia keluar. Aku harap dia dapat kekalkan prestasi cam tu. Kadang2 member hubby kata aku ni control dia.Memanglah aku kn ctrl dia, coz member dia tu sume bujang dan tokey2 pulak tu(Bos) yg dia tu pulak dah b'bini dan duit yg ada tu pun cukup2 nak guna utk sampai hujung bulan je itu pun kengkadang ade jugek terkucil skit. Aku sentiasa berdoa satu hari nanti dia akan terus berubah dgn cara hidup tu kpd yg lebih sempurna. Mari le kita sumer (yg mempunyai suami2 yg bermasalah cam ni dan seumpama nya) sentiasa berdoa agar suami2 kita akan berubah dan menjadi ketua keluarga yg sempurna untuk keluarga.... AMIN..

3 Comments:

At 12:20 PM, Blogger NeroEcha said...

YElah kan sape takde masalah kan..lelaki mmg camtu but kita blh cite elok2..if there think about his family mesti tak buat perangai camtu..kita hanya insan yg lemah kan

 
At 10:42 AM, Blogger lempoyak said...

cam ne nak cite elok2... mereka ni sentiasa fikir mereka je yg betul. Pendapat kaum yg lemah cam kite ni, susah mereka nak terima... tak logik kate nye... Tapi semua masalah mesti ade jalan penyelesaian. Oleh itu kita sentiasa perlu Iktiar dan terus iktiar.

 
At 11:54 AM, Blogger oren said...

aku lambat skit dtg blog ngko nih..but man is always a man...aku pun rasa, bila aku dah takde nanti, baru la en Ayah nak sedor (tu pun kalau dia nak sedor)..

apapun, doalah yang terbaik utk kita dan keluarga kita..

 

Post a Comment

<< Home