Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Thursday, April 06, 2006

jeng..jeng..jeng.. aku kembali lagi...

wah dah lama sgt aku tak up-date blog ni... sebenarnya skrg ni aku dah di landa sintom2 malas meg update blog ni. kalo join pun aku just baca blog member2 je cuma adalah satu dua blog aku tinggalkan jerjak... skrg ni mood aku dah kembali kpd sediakala dan dah berdamai ngan hubby. Org kata bergaduh suami isteri ni lumrah kehidupan berkeluarga, bak kata org sesekali bergaduh tu seronok gak. Nasib baik kami ni tinggal sendiri, kalo tinggal ngan family mungkin buruk gak akibatnya. ye lah bila kita dlm keadaan marah banyak suara2 yg akan lebih memburukkan lagi keadaan. oklah stop right now.. sebenarnya hari ni aku nak cita keadaan diri aku ngan baby seminggu ni.

minggu ni genap baby 16week, perut aku pun dah boleh nampak skit lah. Semlm dtg keje pakai le gaun peknent tu tp member tegur bj tu mcm bj tido, sebabnya bj tu besar sgt (lepas ni sumpah aku tk nak pakai gi keje lg) lepas tu smlm juga aku paksa hubby pg beli blouse ngan sluar yg besar skit. Skrg ni seluar2 dan bj2 lama sumer dah tok leh pakai lg, even t-shirt pun tok leh nak sarung, bkn bdn aku dah gemuk ye... kalo sarung jg t-shirt tu terjongket dan memburuk kan lg keadaan fizikal aku (maklumlah sumer baby t-shirt). Semlm aku gi beli blouse tu.. hubby cuma tgu kat kete je, so aku sorg yg gi ronda2 cari. kalo gi ngan hubby mmg nak cpt je langsung tok leh nak memilih dan servey. Di sebabkan semlm byk berjln hari ni dtg keje betis aku rasa sakit sgt bila nak memanjat naik ke opis aku kat tinggkat 3 tu. Lepas bfast td amik je minyak angin gosok le sikt kat betis tu pas tu nampak ade satu dua urat biru dah kuar kat dua2 betis tu... aduh sakitnya. Ni baru 4bln esok lusa perut ni dah besar belon nanti cam ne le keadaan aku masa tu nanti.. 2 hari lepas perut aku rasa sakit cam memulas2 berserta ngan rasa senggugut mcm nak priot tu.. mula2 satu jam skali, pastu 1/2 jam skali.. aku dah cuak dah.. jgn jd apa2 dah lah.bila dh btl2 tak tahan ajak hubby gi klinik, doc check tgk tak de apa2 yg serius lah cuma doc ckp mungkin aku stress sgt lah. Ni sumer hubby punya pasal lah...

Mlm td borak2 ngan hubby sebelum tido (bak kata MR lah tgh mentik2) aku tny hubby rasa2 baby ni pompuan ke lelaki... dgn semangat hubby kata kalo boleh dia nak baby perempuan sebab MIL dah de 2 hero skrg nak bg heroin plk. tp aku tak kesah lelaki ke pompuan ke yg keluar ni aku terima janji sehat tubuh badan dan sempurna sifat dah cukup memadai. Hati kecil aku pun mcm kuat je kata kan baby ni pompuan.. tp tgk lah nanti lg 2month buat scan. Semlm juga buat pertama kali aku dgr hubby gelarkan diri dia papa masa borak2 ngan aku, cam sayu je hati aku dgr gelaran tu.. Aku tak tau lah nanti cam ne hubby nak terima situasi bila betul2 dah jd papa sedangkan masa lepas kawin dulu tu pun makan masa 1/2 tahun dia nak berubah dr cara hidup bujang dan dgn cara hidup berkeluarga.. dlm masa tu lah aku ni cuma mkn hati ulam jantung je... harap2 lepas ni hubby boleh berubah sepenuhnya dan dpt jd sorg papa yg penyayang dan bertanggungjawab...

Dalam kata malas nak mengup-date tu habis lah jugak 3 perenggan aku menaip hari ni. oklah sekian shj tulisan aku utk hari ini.. bila aku rajin nanti selalu lah aku megupdate blog ni kalo tak,jwb nya seminggu sekali lah korang sumer dpt membaca blog aku ni walaupun aku tahu tak ramai mana yg dtg menjengah blog ni. Pd sapa yg rajin singgah tu terima kasih byk2.

Sekian, terima kasih

7 Comments:

At 11:26 AM, Blogger Kopi Suam said...

Salam lempoyak,
alhamdulillah dah ok..KS dulu masa pregnant deena pun selalu sangat gaduh ngan hubby...iyelah masa tu baru aje beberapa bulan kawin perangai pun masih maintain perangai masing2 masa bujang dulu..tension giller..samapi sakit kepala, depress..nasib baik tak kena darah tunggu...uishh lagi2 kita peknen plak time tu memang sakit jiwa yang amatz...tapi lama-kelamaan alhamdulillah. lepas dapat anak yang first ada juga perubahan walaupun tak banyak lepas dapat yang kedua ada perubahan banyak sikit...

Jaga kesihatan orang kata kalau tension2 time pregnant possibility nak dapat anak pompuan memang tinggi...samalah cam KS masa first peggy dulu

 
At 11:42 AM, Blogger NONIE AZIZ said...

sekarang kan ada baju ngan seluar untuk org yg mengandung...ko beli macam tu Lem..pasal lama boleh pakai...dulu masa aku mengandung aku banyak beli blouse ngan seluar mengandung jer...maxi2 tu ada sehelai itu pun baba teringin nak tgk aku pakai...Masa mengandung dulu pakai maxi tulah....ada tea lady tu cakap apa tau kat aku...awak betul2 mengandung ker?..siut jer dia punya soklan...tapi nak salahkan dia tak bleh jugak pasal perut aku memang kecik dah 7 bulan pun org ingat dalam 4 bln!

 
At 12:17 PM, Blogger lempoyak said...

KS : ade org lain pulak ckp ngan aku kalo masa peknent suka now mkn ikan, buah2 boleh jd peratus utk anak pompuan tu tinggi...tp kalo byk sgt mkn jeruk asam lak mungkin anak lelaki... tp apa2 hal pun tunggu je lah due date bln 9 nanti yek...

MR : masalahnya blouse yg ade sluar skali tu, aku dah try tp besar sgt, sumer nya byk yg untk 6-7 bln ke atas je lg pun perut aku ni kecik je..

 
At 12:23 PM, Blogger oren said...

aku belum pakai uniform lagi walaupun dah 6 1/2 bulan..tapi dah ada blouse utk org pregnant...mungkin seminggu dua dah kena pakai pants yang sesuai..pants sekarang nih macam sendat skit..

aku tak suka scan..bak kata org, bior suprise skit...ari tu doktor scan (kes jatuh), tapi aku memang takmo tau jantinanya..so, baju2 sengkenit yang kecik2, memang aku beli yang biasa..takde ropol2..bila dah besar skit, dlm 3-4 bulan baru start beli baju lady like tk dia...

 
At 12:13 PM, Blogger Sya said...

lamanya orang melaka tak update.

 
At 1:17 PM, Blogger lempoyak said...

oren : kola kes cam tu mesti perut ko ni jenis yg kecik je kan.. ttg bj baby tu, aku pun cdg nak beli yg biasa2 tu jg.. nanti boleh buat turun temurun.

kak sya : bkn apa kak sya ni dah kes malas ya amat nak mengup-date. bila dtg angin rajin tu terus je lah up-date...

 
At 11:07 AM, Blogger Ayu Mohamad said...

Lempoyak : weii jenuh dah bersawang2 nih baru le ko updet... ko jaga diri bebaik ek...

 

Post a Comment

<< Home