Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Friday, March 17, 2006

bertemu kembali.. sepanjang minggu ni byk cite yg nak disampaikan...

1. korang ingat tak n3 lepas, pasal list makanan yg aku nak makan masa balik melaka weekend lepas... untuk pengetahuan korang aku masih tak dapat makan benda2 tu sumer kecuali burung puyuh (sbb burung ni MIL dah siap beli awal2 lg). Apa sebab aku tak dpt mkn, sebabnya weekend lepas mama masuk wad sebab darah tinggi naik sampai 200/140 (dah kuar wad selasa hari tu) So rancangan aku selama 2 hari kat kg huru-hara jd nya.. Tp tak pe mungkin lain kali ade rezeki lg..

2. minggu ni aku tak tau knp aku bz sgt... madang je ade keje nak kene settle kan, bos aku tu seminggu dua ni asyik masuk office awal je so tak patlah aku nak menangok kat dpn pc ni lelama.. (nasib baik hari ni dia lewat skit ade meeting kat genting)

3. Sebenarnya semlm aku cuti.. sebab apa..? sebab hari rabu mlm family aku dr melaka dtg. Kan ke cuti sekolah, so mama bwk lah adik2 aku jenjalan kat sini. lg pun mama dtg nak berehat, tp sekali lg rancangan terbatal sebab semlm ptg kan ke hujan selebat lebat tidak.. so tak de le gi memana dok melepak kat rmh tgk dvd sambil mkn cucur udang. Utk pengetahuan, tak semua adik2 aku yg dtg, adik aku yg sorang tu terpaksa beralah ngan nenek aku sebab nenek pun sama nak ikut dtg rmh aku, padahal baru je 2 hari blk melaka sepupu aku hantar. Tu lah yg buat mama bengang.. ialah org nak bwk anak2 berjalan tp dia pun nak sama mengikut... kengkadang tak paham aku ngan nenek aku tu. adik L pulak malas nak ikut, adik S pulak lak minggu ni dah exzem so tok le nak tuang2 kelas. So mama bwk yg kecik2 je..

4. korang ingat tak n3 aku yg lepas pasal aku nak amik baby tu...? utk pengetahuan korang skrg baby tu mama dah amik jg. Tp bkn amik terus lah... family aku tlg jg je.. nanti kami akan pulang balik. Lg pun ank org.. camne pun nanti bila besar dia akan ttp cari mak bapak dia juga, lebih2 lg baby tu pompuan.. mmg baik je, tak banyak ragam pun (tak mcm kali petama aku jumpa dia. menangis 24jam). Senang je nak jg. baby manja sgt ngan papa. Pantang papa ckp nak jln pas tu lambai2 kat dia terus nangis. Kalo org lain tak heran pun.

5. Pg tadi mama dah pun berangkat balik sebab tgh hari ni nak amik adik S kat bangi. aku tahan kan juga tingga sehari lg.. mama tak nak, lagipun adik lelaki aku sorang lagi tu kejab2 call. Mama cam kesian lak kat dia. Tak tau kenapa Pg tadi masa nak kuar keje hati aku ni cam sayu je.. ye lah walau cuma pun dua hari Family aku kat rmh tu aku cam happy sgt. Ptg nanti balik dah senyap sunyi balik rmh tu. Lepas ni tinggal lah aku laki bini balik. Lg pun skrg ni pun aku asyik terbabyang kan baby tu je.. 2 hari je dia kat rmh tu tp aku dah syg kat dia.. aku tak tau le cam pulak perasaan mak dia yg dah mengandongkan dia 9bln sanggup bg org lain bela dgn alasan leceh nak jg baby sekecik tu...

6. Apa rancangan aku weekend ni...? tak de apa2 rancangan pun. Aku cuma nak kemas2 rmh, pastu merehat kan diri aku, pastu tak tau lah.... mana tau mungkin ade rancangan mengejut my hubby.. tunggu je lah n3 aku next week

oklah selamat berhujung minggu... jumpa lg next week ...

3 Comments:

At 10:11 AM, Blogger Sya said...

Lempoyak.. selamat kembali. Susahnya mengambil anak angkat sebab lambat laun terpaksa juga berpisah. Baru 2 hari dah rasa sayang kalau bertahun camana ye?

 
At 11:08 AM, Blogger Ayu Mohamad said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At 11:08 AM, Blogger Ayu Mohamad said...

eh lempoyak, bukan ko dah peknen ker arituh? isk aku dah lama tak ber blog nih adehhhhh nak kene punggah balik netri lama2 ko yg aku missed

 

Post a Comment

<< Home