Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Thursday, March 02, 2006

4 perkara dot.. dot..dot

aku tgk sumer blog dah buat benda ni, aku je yg ketinggalan. So hari aku pun nak buat gak

4 pekerjaan yg aku penah buat...
** Jurujual = time cuti sekolah salalu kene tlg mak cik meniaga kat bandar hilir (kedai perhiasan)
** Staff kat bowling center
** Kerani kat pejabat kontraktor kelas A
** Kerani pejabat skrg

4 cite yg aku suka tgk berulang kali
** Cite2 Seniman Agong Tan Sri P.Ramlee = cite2 yg kelakar je.
** Cite yg Saiful Apek belakon = anak mami kembali, lady boss, dll
** Anaconda part 2
** Shanghai Noon

4 rancangan yg aku suka tgk..
** Natasya = balik rmh cpt2 buat apa yg perlu, pas tu dok tecongok laki bini tgk natasya
** Puteri
** cite2 cina
** 999

4 tempat yg penah aku tinggal
** Melaka
** KL
** tiada
** tiada
(asal melaka, besar pun kat melaka.. lepas kawin baru le merantau ikut hubby keje kat kl)

4 tempat percutian yg aku dah pegi..
** Pulau Pinang = berkonvoi 5 buah kete, 1 van (family day keluarga sebelah ma)
** Cameron highland = rombongan sekolah
** Genting highland = banyak wo habis duit..
** Lumut, perak = ni pun family day..

4 tempat percutian yg teringin sgt nak pegi..
** bali
** Phuket = pantai yg cantik
** Hong kong = nak gi disney land
** korea

4 makanan kegemaran..
** asam pedas yg ma masak
** cincuan ikan tenggiri = masakan kaum serani, mak(nenek sedara) je yg tau buat.
** sambal cencaru panggang = mcm cencaru sumbat tu
** bee hoon sup cili padi..

4 kawan baik aku masa skola menengah dulu..
** zura = dah nak khawin next week
** hajar = dulu keje kat kedai kek, sebelum raya tu ade gi carik tp tokey tu kata dah berhenti keje... kemana le menghilang, no phone pun dah tukar..
** Sabrina = nama betul sabarina, kawan2 lain pgl saba.. tp tak tau le knp aku je sorg panggil dia SABRINA,
** Lizawati = dia ni sepupu sabrina

4 colour paberet aku..
** pink
** purple
** hijau epple
** biru

7 Comments:

At 10:55 AM, Blogger Sya said...

Kuah cincuan... best oooo... org Melaka ajer tau masak cincuan ni. kak sya kalau tak selera makan pekena cencuan ikan bilis potong cili hijau.. sedappppppnyaaaa

 
At 11:11 AM, Blogger lempoyak said...

kak sya : betul tu kak sya, kalo tak de pun cincuan telur pun sedap hingga menjilat jari kan..

 
At 3:39 PM, Blogger Kopi Suam said...

Lempoyak,
kau tak reti ke masak cincuan....uisshh sodapnyer tetiba kecur air liur aku ni hah..sib baik nak balik melaka..boleh le suruh mak aku masak kan...

apasal nama dia masak cincuan ekk macam nama masakan cina aje...

memang pure masakan melaka...

 
At 3:55 PM, Blogger Kopi Suam said...

Lupa nak bagitahu time pantang kalau makan masak cincuan ok kan...kalau tak silap masa pantang dulu selain dari ikan bilis goreng ngan halia, atau ikan goreng masak air asam mak aku masak kan cincuan untuk aku..cuba tanya ma kamu boleh ke dak...

 
At 8:07 AM, Blogger lempoyak said...

KS : mesti lah aku tau.. sebab ni lah lauk yg paling senang nak masak. mmg pun masa pantang sesuai sgt mkn lauk ni sebab lauk ni byk guna halia, bwg putih kan ke boleh cpt buang angin dlm bdn.

 
At 10:21 PM, Blogger WRA said...

letak la resepi Lem..bleh kami2 ni cuba hehehehe

 
At 3:02 PM, Blogger lempoyak said...

kak wan : ada jg org berhajatkan resepi ni.. nanti next n3 kita boh ye...

 

Post a Comment

<< Home