Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Monday, February 27, 2006

Sejak khamis lepas aku rasa cam tak sehat je.. perut ni sakit je, lg pun ade cam darah kuar skit. So mlm tu aku ajak hubby gi klinik. Aku ni jarang gi klinik lg pun aku ni tak tau mana klinik yg ok kat area rmh aku ni. So dlm pd sakit tu aku gi le redah satu klinik ni. Dari signboard kat luar tu tulis Klinik Kesihatan Keluarga, Pembedahan Kecil dan Sakit Puan. So aku fikir ni ok kot. Aku pun daftar le kat situ. Masa aku sampai tu jam dah pkl 9.30pm mmg tak de org. Aku fikir mungkin dah mlm org tak ramai. So tak sampai beberapa saat nama kau di panggil. Masuk je bilik rawatan aku tgk simple je. cuma ade meje tulis, katil pesakit ngan tempat ubat je (komputer pun tak de, sumer di buat dlm manual). Langsung tak de mencerminkan bilik doc. So aku cita lah masalah aku pd doc tu, pas tu doc tu suruh buat urine, pas chack je dia kata perut aku ni masuk angin, Darah yg kuar tu cam normal je. Aku ni cam tak puas hati lg, mintak doc tu nak scan. Yg aku bengang dia kata "sorry lah klinik ni tak de mesin scan. Baby ni baru tak baik scan selalu. Awak jgn risau baby ni tak de apa2". So aku pun diam je lah dlm hati menyesal masuk klinik ni. Lepas sikit lebih kurang doc tu bg nasihat. di suruh tunggu kat luar amik ubat. Masa kat luar aku cita ngan hubby.. habby dok gelak je kat aku. Doc cuma bg ubat Angin ngan Ubat sakit perut je.. ubat vitamin ke Folit Asid ke langsung tak bagi. Yg jd jururawat tu pulak anak doc sebab aku tgk manja lain macam je (panggil mammy lg). On the way balik tu puas le aku merungut ngan hubby. Hubby pun ckp patut le klinik ni tak de air-corn, Meje consol pun tah2 amik kat rmh nye.. yg aku boleh ckp mungkin doc ni tak ckp modal nak bukak klinik. Klinik pun mcm nak pecah.

So dlm tak puas hati tu hari ahad tu aku ajak hubby gi klinik lain pulak.. ye lah perut ni still sakit lg tp darah tu dah tak de lah. Ubat yg doc tu bg aku tak mkn pun ye lah tak berani lah aku. So ahad tu aku gi klinik M*s*a kat area gombak gak. Ni lah baru di namakan klinik.. suma ade complite. Tenang je masuk klinik ni. Lepas buat pendaftaran tak lama pas tu nama aku dipanggil. Bila doc tanya aku cite lah masalah aku tu.. So doc kata darah yg kuar tu kalo sikit mmg normal lebih2 lg kalo 1st baby.. so aku tak risau sgt lah. Tp pasal perut sakit tu doc suruh berjaga2 je mungkin sebab aku byk buat keje kot. Ialah keje kat tiingkat 3 kejeb naik, kejab turun. tu lah mungkin sebabnya. So aku mintak doc nak scan.. wah dah nampaklah baby tu tp kecik je 3.38cm je dah de kaki, tgn, kepala, jantung pun dah berdenyut. Tp masa doc tu scan baby ni tak nak gerak2 pun (lama gak tunggu).. doc kata mungkin baby aku tido kot... so doc kata mungkin due date aku 25/09/06 so bersabar je lah. Dlm 3bulan pertama ni doc bg aku Folic asid untuk 2 bulan. Lepas tu aku kene dtg lg untuk pemeriksaan susulan. Masa scan tu yg paling happy hubby lah... nampak beubah sgt muka dia. Aku bersyukur pd Allah yg telah menciptakan seorg lg hambanya. Yg paling menakjubkan ianya dicipta dlm rahim seorg hambanya yg lain. Alhamdulillah..........

10 Comments:

At 6:17 PM, Blogger Angah said...

saat paling indah dalam kehidupan seorang wanita ialah bila disahkan mengandung.. lengkap rasanya kehidupan..

 
At 9:35 PM, Blogger WRA said...

angah, lagi lengkap bila selamat melahirkan....semua package dah complete rasanya...:)

 
At 9:38 AM, Blogger kasutVINCCI said...

syukur sbb allah kurniakan anak buat kita. Yg penting jaga diri dan kesihatan. Jaga makan. Kadang2 pantang larang org tua pun boleh dipakai jugak.;)

 
At 3:17 PM, Blogger ibuVouge said...

betul apa yg angah dan kak wan cakap..
masa lahirkan tu lem..x ingat rasa akit lagi..bahgia tengok anak tu

 
At 5:29 PM, Blogger NONIE AZIZ said...

Setuju ngan angah...saat yang paling gembira bila disahkan mengandung..lagi bertambah gembira bila melahirkan anak...

 
At 5:56 PM, Blogger Sya said...

Syukur Alhamdullilah baby dan ibunya sihat walafiat

 
At 6:01 PM, Blogger lempoyak said...

angah : tu lah bila dpt tau peknent je, heboh satu kg.. maklumlah ni kan ke 1st baby hapy tu lain skit..

kak wan : mudah2an dpt lah melalui pengalaman tu.. kak wan doa2 kan lah yeh.

Kv : buat masa ni kesihatan alhamdulillah.. pantang larang tu kurang arif skit so kv nanti boleh le kongsi sama eh..

IV : selalu dgr cam tu hilang rasa sakit bila dpt lihat baby buat pertama kali..

MR : abih cam ne plan nak tambah satu lg tu...?

Kak sya : harap2 kekal sihat cam ne sampai ckp 9 bln 10 hari tu.. doa2 kan lah ye..

 
At 1:50 PM, Blogger izawani said...

Sapa kata ilang rasa sakit ? Hahahaha... jangan percaya... akak lepas bersalin tu tengok muka anak pun sakit juga badan nih... cuma tak merungut la...

Wah... best la klinik tu, leh nampak kaki tangan semua... akak ni pi scan asik nampak bulat jer (dot gelap)... ekekeke... dah 6 bulan pun dia scan tak nampak penuh... nampak paler bulat, tulang kaki, tulang tangan... keratan perut... gitu ler...

 
At 3:49 PM, Blogger lempoyak said...

kak wani : tak le nampak clear cam yg dkt website pretnentcy.. just nampak kepala bulat, tgn(jari xnampak pun), kaki.akak try le pi klinik lain.. mana tau boleh nampak

 
At 5:13 PM, Blogger ummi said...

kalau baru pun rasanya no harm nak scan kot.

anyway, congrats. take care.

-ummi-

 

Post a Comment

<< Home