Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Monday, March 27, 2006

sorry lah last week mmg aku malas bebeno nak update blog tak tau le knp.. bkn nya byk keje pun kat opis ni, dok melangok dpn pc pun asyik layan game je, jgn kata nak update blog..., nak reply comment pun malas so... sorry lah pd sapa yg ada tinggal kan comment kat entry lepas tu..

sebenarnya aku pun tak tau apa yg aku nak tulis kat sini.. sehari dua ni mood aku tak berapa baik. last weekend hari perang aku ngan hubby. Start hari jumaat perang tu dah meletus. Biarlah aku dah malas nak cita puncanya (sebenarnya bila dikaji balik, silap aku juga...mungkin perubahan hormon org mengandung ni kot). Bila time gaduh tu aku nyaris2 nak ikut kata hati aku lari balik melaka tp bila di ingat2 kan balik pesan mama & papa masa mlm nikah aku tu :
(" bila kau dah kawin ni kena ikut ckp suami, ingat jgn asal gaduh kecik2 je kau nak keluar rmh.. nak balik rumah aku.., kalau boleh selasaikan lah dgn cara baik..." ) terus aku tak jd. Aku masih terus bersabar kat rmh tu Masa tu lah satu persatu wajah2 aku rindu menjelma .. bila terjadi hal cam ni je aku perlukan tempat mengadu, tp pd sapa aku nak mengadu, mmg kat sini aku tak de kwn yg boleh di percayai utk tempat aku mengadu, Dulu sebelum kawin and masih lg stay kat melaka aku cuma percaya kat cousin aku sorang je(kami membesar bersama, tp aku muda 3 thn dr dia) apa aja masalah aku cita kat dia.. skrg ni dah susah sbb masing2 dah ade keluarga sendiri lg pun dia skrg stay kat jahor.. jd skrg ni bila aku ade masalah, aku cuma pendamkan je kengkadang tu aku sengaja cari punca ngan hubby supaya aku dpt menangis. Tak penah lah aku nak bercerita ngan mama apa2 pun masalah aku sebb mmg dr dulu lg aku mmg tak penah nak kongsi apa2 cerita ngan mama (sebb aku dr dulu mmg tak rapat ngan mama cuma lepas aku kawin baru lah kami ni rapat).... lg pun aku tak nak susah kan hati mama lebih2 lg skrg ni mama dah ade mcm2 penyakit di tambah lg ngan masalah adik2 aku yg masih belum ade akal tu.. Aku skrg ni betul2 kesunyian, tanpa teman rapat.. tanpa keluarga terdekat disisi, cuma yg aku ade suami yg sering buat aku sakit kepala ngan perangai dia.

p/s : aku dah putus idea nak tulis lg.. sebab skrg ni pun mood masih belum pulih seperti sediakala walaupun aku dah baik ngan hubby mlm semalam...

4 Comments:

At 1:33 AM, Blogger aNIe said...

lempoyak...sabar je lah...maybe mood orang mengandung ni memang selalu down...tak menentu...jgn ambil jln mudah balik Melaka...nanti masalah bertambah rumit...bertengkar sikit2 tu biasalah...nanti semua akan sejuk balik...

Sabar ye...

 
At 10:23 AM, Blogger izawani said...

Hahahaha... ingatkan akak sorang jer mood swings... tak apa la lempoyak... orang pompuan paham, suami mungkin tak paham tetambah first time, akak ni hak kali kedua pun tak paham gak... apa lagi lempoyak... sabor jer la... jangan lari balik kampung, kalau nak balik juga, minta izin... akak dah balik... hehehe... lepas balik ni semangat dia lain macam skit... ok la... kalau ada apa yang patut dilepaskan, lepaskan disini. Kalau ada kengkawan YM pun ok gak... cepat-cepat bagi cool...

 
At 10:54 AM, Blogger Sya said...

Lempoyak sabar ajerlah.. pesanan tu cam sama ajer ngan pesanan bapak kak sya tu sebab tak berani ngadu2.

Orang mengandung memang macam tuh. Kak sya pun sekarang tengah tahap bosan dan menyampah ngan sumer orang

 
At 12:34 PM, Blogger lempoyak said...

kak lady : thank's bg nasihat.. mkin pasal tu lah mama & papa lrg kita blik kot..

kak wani : bila time cam ni lah klita nak manja2.. tp si suami ni tak paham.. wah sonok nya dpt blk kg.. kita ni this month(apr) dah di istiharkan tok le blk kg coz bln dpn berturut2 kene blk melaka coz cousin kawin..

kak sya : lempoyak ni orgnya sentiasa sabar kak sya.. tp bila dah tak thn sabar tu lg gunung berapi pun meletus lah...

 

Post a Comment

<< Home