Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Friday, March 10, 2006

Ptg ni habis keje aku nak balik melaka. Kebetulan member sekolah aku kawin.. bila nak balik kg ni mcm2 lah yg benda yg teringin nak mkn. Maklum lah tgh cam ni tekak cam ular sawa. so hari ni aku list kan makanan yg aku teringin sgt nak mkn tu, mudah2 an apa yg di hajati tu dpt lah aku rasa dlm 2hari aku kat kg...

1. Asam Pedas Ikan Belanak
semalam dah tepon ma mintak carik kan skit ikan belanak tu, selalunya stok ikan belanak tu kitorg beli dr sedara mak kat kg serani (kg portugis, ujong pasir). Tp td ma call kata ikan tu pg ni tak de stok, tgk lah ptg ni kalau ade rezeki.

2. Cincuan ikan tenggiri
nak mintak mak yg masak kan (yumm..yumm)

3. Cendol kat Jam Besar
kak lady/kak sya mesti penah rasa kan...
hari tu balik tak pat nak gi mkn, jln kat banda hillir tu ya rabbi jem teruk dr trafik light Hotel Ramada sampai le ke area mahkota parade. Bila dah jem cam tu otak aku pun jem le juga last2 pusing & balik. Harap2 minggu ni jln bandar hillir tu tak le jem cam tu..

4. Nasik Lemak Yot
yg jual nasik lemak ni org kg aku. Mmg sedap, nasik lemak kukus. Mcm2 lauk ada tp lg sedap kalo mkn nasik lemak tu dgn sambal nya sj. Skrg macik Yot tak jual lg, anak dia yg ambil alih. Kalo sapa nak tau kedai nasik lemak ni betol2 kat persimpangan Kg portugis tu, dia tompang meniaga kat kedai cina (biasa org kg pgl Kedai Gemok) sejak dulu lg...

5. burung puyuh
Ni MIL dah siap beli dah, 5 ekor lg... alah tp burung tu kecik je.. aku suka burung puyuh goreng. Dulu masa sekolah aku selalu pi pasar mlm semobok, kat sana mmg ade lah yg jual.. kat kl ni susah sgt nak carik, melilau pasar mlm pegi tp tak penah jumpa. ade ke patut habby suh aku beli jg ayam goreng kat pasr mlm tu, pas tu masa mkn tu bayangkan lah yg tgh mkn burung tu. hampeh betul lah hubby aku...

setakat ni, hanya ni lah sj mknan yg aku teringin nak makan... harap2 dptlah aku menjamah nya.... nasib baik yg aku teringin tu sumer nya boleh di katakan senang nak cari, kalo benda2 yg bukan2 rasanya boleh nangis hubby aku tu..

8 Comments:

At 2:03 PM, Blogger oren said...

selamat menjamu selera..tumpang tengah lalau nih, makan jer la kut...

 
At 5:26 PM, Blogger NONIE AZIZ said...

wahhh..untungnya jadi org mengandungkan...kalau aku buat2 teringin nak makan agak2 laki aku bagi ker ha?

 
At 6:02 PM, Blogger Sya said...

Macam kak sya je kalau balik melaka mesti ada tempat wajib utk pi makan....

 
At 1:19 AM, Blogger Kaklong Syikin said...

assalamualaikum..
first time jenguk blog ni
bila sebut melaka ni, teringat masa duduk tmn bertam,sg.udang n merlimau dulu. wlwpun 2 thn jer, tapi seronok duduk sana. Selalu gak p makan seafood kat salah satu area sblm sampai merlimau tu, lupa lak namanya dah, ha,sebelum kg ziana zain tu..
Masa duduk merlimau dulu, selalu gak k muar, 1/2 jam jer drp merlimau..

 
At 9:55 AM, Blogger Kopi Suam said...

Lempoyak,
Mamcam mana dapat ak amakan semua benda yang kau hajat tu...Aku pun suka makan cendol kat jam besar.. Kedai kat buah tembikai beasr tu kan..belakangnya ada sungai melaka..

kalau kat KL ni nak makan cendok sedap boleh cari kat Jln Mega Mendung belakang OUG jaln kelang lama...aku selalu gak kalau teringin cendol cari kat sana.

 
At 10:24 AM, Blogger NeroEcha said...

Memang best cendul kat jam besar tu..kalau balik kg hubby mesti pi sana

 
At 9:38 AM, Blogger kasutVINCCI said...

eleh...Lempoyak mengandung ngidam macam2. KV yg tak mengandung pun, tiap2 hari dok pikir nak makan apa yg best. Heheheheh.
MOga dpt la apa yg dihajati tu. Lagi satu, hubby kv pun cam suami awak jugak, kalau tak dpt apa yg kv nak, dia pun suruh makan benda lain dan bayangkan apa yg dihajati tu. Hampeh betul.

 
At 4:24 PM, Blogger lempoyak said...

oren : lalu le jgn tak lalu... bila ko nak mengup-date kan blog tu..

MR : aku rasa lah kalo ko teringgin sgt tu mintak lah sambil nangis pas tu hentak2 kaki sure laki ko bagi punya lah...

Kak sya : kat ne tempat wajib kak sya tu kongsi2 lah...

syikin : thank's sudi tinggal kan jerjak kat sini..

KS : aduh.. hancur sungguh hati ku ini.. ahh knp.. tuuuungguu, nanti nak cite kat N3 berikutnya..
ahh cendol kat situ lah mmg sedapkan..

nero : betul lah, mmg best gila. tah ape le ramuan mamak tu guna.

KV : alah KV org lelaki ni apa lah tau sgt.. nanti bila kena kat part diorg baru lah ade akal tu..

 

Post a Comment

<< Home