Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Monday, April 09, 2007

SeGala-Galanya SelesaI

Syukur alhamdulillah sabtu lepas akhirnya niat aku nk buat aqiqah utk qiena terlaksana jugak.. walaupun sebelum tu byk dugaan dan rintangan yg dtg sjk kebelakangan ni... tp syukur segalanya selamat.
Aku sampai melaka lebih kurang 1.30am.. sebenarnya tiket bus 10.30pm tp apasaltah dkt jam 11.30pm baru bus tu gerak dr Pudu. Cam biasa aku ngan qiena je yg balik. nasib baik dlm bus qiena xnk buat perangai sgt. dr kl sampai melaka tido je dia... Dia kan good girl..
Pagi tu dkt 4.30am baru boleh tido... apa taknya nk melayan kan Qiena le. Budak itu dh cukup tido dlm bus, so berjaga lh dia sampai pg. Yg jd mangsa Mama dia ni lh...
Pg tu, 9.30am dh gi surau nk tgk diorang sembelih kambing aqiqah tu. Garang oo kambing tu. masa dia di tambat kt pokok, pantang budak2 dok usha2 dia.. nk menyondol je keje dia. Tp masa ustaz dh nk sembelih tu, diam je dia hala kan kepala dia kt lobang tu. Langsung xmeronta pun. Tp yg kelakar tu,... suara kambing tu mengembek mcm suara Qiena menangis je...
Lebih kurang 1.30pm selesai segala2 nya. Ptg tu aku xde gi surau lg dh. Qiena asyik nk berdukung je.. langsung aku xleh nk buat keje. Sebenarnya sepanjang hr tu ade bermcm acara kt surau tu.. dr pada cerama semperna sambutan maulidur rasul, pertandingan nasyid, perarakan kompang, dan mlm tu ade buat tahlil.
Ahad tu pulak, sempat aku meround ke j*m h*boh kt MI*C melaka. Aduh pek gila ngan parking xde.. tp pasal dh terlanjur ade kt melaka sempat lh meramaikan lg kt sana. Yg best tu ade mcm2 jualan kt sana... kurang2 pun semlm habis lh jugak 50 hinggit.
Balik dr karnivel tu aku gi bwk qiena gunting rambut, kalo nk tau kepala dia nk naik ruam merah2.. panas punya pasal lh tu. skrg ni dia dh botak. sejibik cam muka baby boy pulak. Hr ni tadi nk pi opis aku sarungkan topi kt pala dia. Dah melalak sakn lh kawan tu.. abih nk buat cam ne, nk taknak terpaksa pakaikan dulu topi sementara nk tumbuh rambut baru... malu la org tgk kpl botak dia...
Ptg tu aku aku naik bus jam 6.30ptg balik kl. Sampai sini dkt pukul 8.30pm Mr papa dh tunggu kt Pudu. Masuk je kete gelak sakan papa dia tgk qiena dh botak.. hr tu papa gelarkan dia DOBOT, tp start smlm dh dpt gelaran baru...
bdk botak ... nasib baik dia xtau apa2.. kalo x sure malu gila lh dia....

Labels:

3 Comments:

At 10:24 AM, Blogger oren said...

kalo dlm family aku, kami dah panggey dia 'mohd qiena'..

 
At 4:00 PM, Blogger lempoyak said...

oren : ha..ha..ha.. silap2 sampai ke besar nnt lekat nama tu.
eh oren ko tanak ke invite aku ke rmh baru ko.. aku dh try klik kt situ tp hampeh xde kuar apa2 pun...

 
At 4:44 PM, Blogger oren said...

bok meh ngko punya email add..nanti aku invite..

 

Post a Comment

<< Home