Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Tuesday, April 03, 2007

MajLis CuKUr JaMBul

Lilypie 1st Birthday Ticker

this month qiena dh 7bln. skjb je masa berlalu.. 1 April lepas setelah 7bln kelahiran Qiena baru aku dpt tunai kan hjt aku nk buat mjls cukur jambul dia. Alhamdulillah semuanya berjln ngan selamat dan lancar. skrg ni cuma tinggal niat nk buat aqiqah je belum lepas lg. Insyaallah tis wiken baru buat kt surau kg aku semperna sambutan maulidur rasul. maybe minggu ni skali lg aku blk kg.. Aduhhh letih ohh... every weekend balik kg. letih sambut kenduri hr tu pun belum habis lg...

Hr tu aku mmg xsangka mjls tu very the grand one. Siap anak aku tu diarak dgn kompang sampai dpn rmh, mcm pantin le pulak kami 3beranak. Pas tu di sambut pulak ngan alunan berzanji dan marharban dr ahli masjid. anak aku yg mmg dh betul2 keletihan tu sampai tertido dgr alunan berzanji..
dlm sibuk2 tu aku paling galat sbb xpat nk amik gambar aku 3beranak dgn pakaian sedondon.
ni 1st time aku sarung kan qiena ngan bj kurung.. Tp biasa lh sekejab je bj tu thn kt bdn dia. Pastu dh bogel, tinggal drypers je. AL maklum lh dia ni xthn panas..

lepas selesai je mjls cukur jambul tu, lebih kurang 2.30pm sambut pulak mjls pertunangan adik aku. Hantaran dia mmg very the meletuup's. Masa aku kawin dulu xnk pulak kuar disign cam tu... ni yg buat aku jeles Semua hantaran tu di gubah oleh sepupu aku... pihak kami bg 13 dlg dan di balas 9 dlg olh pihak lelaki. Ikut perancangan tempoh pertunangan dlm setahun je, tp kt abah mungkin kurang kot... insyaalah dlm 6 bln je. Rasa aku biar le cp2t dia kawin kalo xmmg dia paling susah kan ht mama ngan abah (korang korek2 lh balik entry2 lepas aku penah citer...)

lebih kurang 5.30pm majlis selesai.. Aku tgk mama & abah dh tarik nafas lega. Alhamdulillah majlis selesai ngan selamat, dr segi makanan pun cukup.. mmg xde kurang atau pun lebih. Mungkin yg terkurang pun, cuma layanan je kut.. al-maklumlah bila dh ramai sgt kita ni x menang tgn nk melayan.

oklah ni merupakan pengalaman terindah buat aku, qiena and mrpapa. pas ni mungkin xpat nk merasa lg kut.

8 Comments:

At 4:51 PM, Blogger Mummy Rizq said...

erm.. alhamdulillah semua dah selamat. tapi sayang takder gambar baju sedondon kan!

 
At 5:19 PM, Blogger lempoyak said...

Mar : tu lh.. bz punya pasal. nampaknya pas ni kene pi studio lh amik gambar...

 
At 3:27 PM, Blogger oren said...

dah 7 bulan..sat saja nooo...

 
At 1:55 PM, Blogger Unknown said...

Bagus lah semuanya dah selamat ka lem...

Lama mak tak menjenguk ke sini...qiena pun dah 7 bulan humang aaiiii cepat tul masa berlalu

 
At 1:57 PM, Blogger Kopi Suam said...

komen atas tu mak punya la lemp..

 
At 2:13 PM, Blogger HAPPYIRFA said...

buhlah gambar yg lain.tingin nak tgk qiena..
alhamdulillah adik kau dah selamat pun.

 
At 3:37 PM, Blogger Puteri Satu said...

7 bulan baru wat cukur jambul ke..selalu 7 hari atau 30 hari kan..?

wah seronokla kena arak keliling kg..itu memang meriah sungguh tuh..

 
At 6:42 PM, Blogger lempoyak said...

oren : tu rasa cam xcaya je kan...

KS : loh ingat kan sapa lah azira tu.. kamu rupa nya...

irfa : nnt lh aku try belajau2 lg.. hari tu dh penah try tp still xjd lg...

PS : alah xde kesempatan lh nk buat mjls tu... ok gak kan 7bln.. atlis ade gak angka 7 tu...

 

Post a Comment

<< Home