Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Tuesday, February 06, 2007

dh up date pun

aku x tahu le knp minggu2 lepas aku malas sgt nk up date, just ronda2 je kt blog org. Mungkin xde idea pun satu hal.. bz pun satu hal, lg ditambah dgn angin malas tu dtg.. uhh bersawang lg lh blog aku ni. so hr ni aku gagah kan diri mengupdate supaya tak bertambah sawang2 kt sini. Hr ni aku ade 1 berita sedih n 1 berita gembira.

berita sedih
sebenarnya pd 30hb january (selasa) hr tu aku br je kehilangan sepupu tersayang NUR FATIHA atau lebih manja di panggil Teaha, sbb jangkitan kuman pd paru2 punca cirit birit. 3hr dia koma kt icu. umur br 14thn. aku betul2 terkilan sbb tak dpt tgk dia buat kali terakhir. cuma sehari sebelum tu masa nazak aku ade balik melaka pas tu mlm tu juga terpaksa balik ke kl balik sbb MR PAPA ade hal. so aku blik kl dgn berat hati sbb aku dpt rasa mungkin tu kali terakhir aku jumpa dia. mmg betul. Esok pg2 sepupu call bg tau berita sedih. Perasaan aku masa tu.. kalo le boleh aku terbang, jam tu lh aku terbang balik melaka. MMg terasa sgt kehilangan dia sbb dia membesar dpn mata aku. Lg pun dia ni insan istimewa... lg lh sayang aku tu kuat pd dia. Sampai saat ni aku masih terbayang muka dan keletah dia. AL-FATIHA utk dia moga bersemadi dia tenang kt sana.

berita gembira.
Hr ni merupakan hr istimewa dlm hidup aku. hr ni dtg setahun sekali je. alhamdulillah hr ni aku masih lg dpt meraikan nya. Hr ni tambah lg setahun umur aku. Bermakna thn ni usia aku dh pun 22 thn. Rasa mcm tak percaya je. Sekejab je masa tu berlalu tinggal kan aku. Org pertama yg ucap selamat tentu lh MR PAPA. hadiah pun awal dia dh bg. Apa hadiah dr dia.... HANPON baru. Alah henpon biasa2 je, tak de le yg N siri ke apa ke... janji boleh aku pakai utk terima call and buat call. lg pun henpon lama tu screen dia dh jahnam, dh blur. ok thank's MR PAPA, mama luv U.
Pg tadi mama n abah pun call ucap happy b'day. Mama n abah tiap2 thn mmg tak lupa b'day aku, maklum lh anak sulung. Masa kecik2 dulu pun tiap2 thn diorg sambut b'day aku siap buat party kt rmh lg, tak salah sampai umur aku yg ke-18 ps tu bila dh kawin aku tak de celeberet b'day pun. MR PAPA pulak xde le layan sgt nk sambut b'day ni, membazir katanya. nyampah aku....
oklah semperna b'day aku thn ni doa aku semoga akan lebih bertmbh matang selari peningkatan usia, di pjg kan umur, dimurahkan rezeki, di berkati dan diredai allah. Tak lupa semoga diberi kekuatan iman dlm menempuh hidup ini. Amin.

5 Comments:

At 10:03 AM, Blogger HEMY said...

hmm..takziah..n epi belated bezday..tk pnh lg kehilangan org dekat2 ni..skali je masa kecik nenek blakang umah..tp aku cam tak caya time tu..cm nk bangunkan dia je masa dah kapan tu

 
At 9:19 AM, Blogger HAPPYIRFA said...

hai..
camner aku terlepas en3 ni yer?muskil bin ajaib betul lah..
tapi takpe aku nak nyayi sikit.
hepi belated besday 2 u
hepi belated besday 2 u
hepi belated besday 2 u lempoyak ..
sori lambat wish..

 
At 4:59 PM, Blogger Puteri Satu said...

wah...hepy belated besday weh..muda nye lagi..baru 22 tahun..semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki....

 
At 5:17 PM, Blogger lempoyak said...

trudge : thank's.. aku pun cam xcaya dia dh takde sbb last aku jumpa dia raya hj hr tu. tgk dia ok je..

hapyirfa: hapy beleted bday utk ko jg... aku pun dh byk tertinggal n3 ko.. tp still dpt katam

PS : thank's for your wish.. mmg muda belia lg tp dh de anak satu.. kalo org tgk pun tak caya...

 
At 4:50 PM, Blogger Arena said...

happy belated birthday.. eh mude sangat lagi nih.. hehehe

 

Post a Comment

<< Home