Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Tuesday, March 27, 2007

WeKEnd Aku Yg Bz

wah rindu gila kt blog.. seminggu lepas pc aku problem. maksud nya seminggu lh computer aku tak leh on. seminggu tu jugak lh aku tak mengadap dia. ni baru je bdk tu dtg betul kan setting..
oleh itu byk jg lh n3 kengkawan yg aku dh ter miss.. tak pe pas ni insyaallah aku cover balik.. sebenarnya byk cite aku nk tulis kt sini tp tak tau mana satu nk mula dulu....

16/3 (jumaat)
setelah seminggu aku tinggal kan Qiena kt s'ban.. selama seminggu tu lah aku rindu gila kt dia.. hr jumaat tu aku mintak bos balik awal. tak sabar nk jumpa Qiena. dlm 1.30 tu dh gerak balik. dr opis naik cab pi teminel p*tra. Ni first time aku naik tren. Rindu pd Qiena yg buat kan aku kuatkan semangat try naik tren. Masa ni tawakal je. Dlm tren tu boring je... rasa cam lambat je tren tu gerak. Sampai s'ban dh 3 lebih. Kebetulan mama nk dtg s'ban jumpa Qiena, so mama dtg jemput aku kt sbn parade. Sampai je rmh Qiena aku terkam dulu.. dia boleh buat dono je masa aku kiss dia... geram nye aku. Lama2 tu baru le dia gelak2 and merengek mintak dukung. rindu aku dgn suara dia tu. Mlm tu aku ikut mama blk melaka, Busu aku bt kenduri arwah n naik nisan.

18/3 (ahad)
dh janji ngan MIL nk hantar Qiena ptg tu, tp last minit Mr. papa call suh bwk blk Qiena. Dia pun dh rindu kt Qiena. So mlm tu mama le hantar aku n qiena balik KL. on the way balik tu sempat lg ronda2 N*lai 3. Takde shoping apa, bwk adik apu pi beli bj hantaran.

19/3 (isnin)
mula balik rutin aku spt biasa. Pagi2 angkut Qiena naik bus gi keje.

20/3 (selasa)
kebetulan hr ni bwk qiena pi chack up. bln ni xde cucuk. berat naik skit je (9kg). Pekembangan terbaru Qiena.. skrg ni dh pandai nk duduk sendiri tp stil blm pandai nk merangkak lg. Lg satu walaupun skrg ni Qiena dh mkn bubur tp dia still xnak mkn suap, masih lg makan dlm botol.. so terpaksa lh aku blen halus bubur tu.

21/3 (rabu)
SIL call tanya bila nk antar Qiena balik.. aik, dh rindu nampak. kak long tu dh lama sgt kepingin ank pompuan, so pd qiena lh tempat manja dia.. Hr tu mmg dh janji nk antar Qiena hr rabu tp... nanti lh maybe jumaat kot.

23/3 (Jumaat)
pukul 1.30pm aku dh ca alip bot blk s'ban. kali ni pun naik tren jugak. Aku lh sorang dukung Qiena.. bwk beg. Mr papa biasa lh keje. Mcm hr tu juga 3lebih dh sampai s'ban. kali ni kak long jemput. mlm tu aku ikut MIL balik palong.. on the way singgah klinik Qiena dh jangkit selsema n batuk dr mr papa.

2hr aku terperuk kt kg. aktibiti kt kg jd ulau melengkau je. lg pun qiena xberapa nk sihat, asyik melayan kan batuk dia tu je....ptg ahad balik s'ban rmh kak long. Isnin pepagi aku balik kl.. kali ni naik bus pulak.. 9 lebih dh sampai opis. Hr ni pulak aku pun x berapa nk sihat... selsema jugak. tekak pun perit sgt. jgn nk demam sudah. tis weekend nk blk kg lg.. kesimpulan dr cite aku.., every weekend aku balik kg. setiap hjg minggu juga rmh aku gelap gelita. oleh itu setiap hujung minggu jugak aku x pat nk mengemas rmh sebersih2 nya. Yg paling sedih every weekend juga aku xpat nk masak utk Mr papa. Waahhhhh sediiih nya. nanti pas ni mesti dia kata masak kan aku dh xsedap lg...

Labels:

8 Comments:

At 8:40 AM, Blogger Mummy Rizq said...

dah lama tertinggal citer... naper antar qiena balik kg? ee... sedihnya! mesti rindu!

 
At 10:13 AM, Blogger oren said...

blum jumpa bbsitter yg dekat2 umah ker? try aaa..sian dia duduk merata2...

masa Mira kat umah MIL pun, aku jarang nak dapat kemas umah sendiri..selalunya, aku buat time weekdays..pastu umah mak sendiri, memang setahun la kau tak jenguk..mujurla mak ayah aku paham kenapa aku kerap balik umah MIL..

So, la nih, sedaya boleh aku akan cuba balik umah mak kat Penang every week..lunch time hari jumaat tu, aku guna buat kemas umah, mop lantai, basuh baju dll...

 
At 10:27 AM, Blogger kasutVINCCI said...

kv takde pengalaman dok jauh ngan anak. kecuali ada kursus atau kerja penting. Tak terimajin apa perasaan lem. Sedihnya...

 
At 5:51 PM, Blogger WRA said...

sememangnya rindu gilerrr...akak pernah rasa masa anak pertama dulu...arwah MIL pegang seminggu...nak gi tengok punya la susah sbb dia dok Kemaman...nak telefon pun masa tu anak mcm Qiena la, baru 6 bulan lebih, tak pandai cakap lagi hmmmmmm

 
At 6:46 PM, Blogger lempoyak said...

mar : kete wokshop, tu yg hantar qiena blk kg.. rindu tu toksah ckp. hanya tuhan je tahu.

oren : ni weekday pun xsempat kemas rmh.. awal pg dh kuar, dkt mlm br blk. sampai rmh bdn letih, mandi..mkn, pastu tido. nk menti2 pun xsempat dh.

kv : sedih lah kv.. rindu gila kt Qiena ni

kak wan : wlp Qiena xpandai ckp tp dgr suara dia nangis pun saya dh hapy.

 
At 5:23 PM, Blogger HAPPYIRFA said...

hai lempoyak..
kau jd weekend mom yer?
sabarlah yer..aku dulu hampir setahun tinggal anak kat MIL.
setiap 2 hari balik cheras.
tak tahan menanggung rindu

 
At 2:44 PM, Blogger Cik Tat said...

teringin la nak tengok gambar qiena..

 
At 2:25 PM, Blogger lempoyak said...

irfa : yup sementara waktu je..tp skrg ni aku dh bwk balik Qiena.

jem : sorry lh bkn xnk tunjuk tp aku ni xtau nk uplod gambau kt blog.. aku ni buta tuli..

 

Post a Comment

<< Home