Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Wednesday, February 21, 2007

BaLiK KAmpUnG...

last weekend aku sempat balik kg. sonok lh jugak.. maklumlh last balik kg hr raya hj hari tu. ramai yg kata "alah kl ngan melaka jauh mana lh sgt(2jam perjalanan)" tp sebab MR PAPA keje cuti pulak tak menentu.. so jarang2 lah aku anak beranak nk balik kg. Kalo xde apa2 mmg tak le balik. So kesempatan coti CNY ni dpt lh balik beraya gamak nya...

ikut plan nk balik sabtu pg.. tp last2 minit MR PAPA pulak nk balik jumaat mlm. Aku dgn rmh tak kemas, beg bj pun xpeck, lg tunggu kek yg aku orde dr KUNCI.. aku keraskan hati balik hr sabtu jugak. At last MR PAPA pun ok. So sabtu pg (xle pg sgt dh nk masuk tgh hr gak lh) baru bertolak balik N9. Ah sebelum balik kg aku laki bini gi dulu beraya rmh member2 MR PAPA (walaupun belum raya lg,masatu kira ptg raya dorang lh) gi collect ang pow utk anak aku lh. lebih kurang 3.30pm baru bertolak balik kg.
Sampai je Bangi punya lh jem teruk.. bkn jem apa tau, aku tak tau lah ade konvoi apa (gayanya cam mat2 rempit je) punya nye ramai, pas tu jalan haighway tu bikin cam b*p*k dia punya.... dh le naik motor jln le kt tempat motor... ni tak sebelah bus, celah2 kete pas tu willi2.. wikang wikang.. rasa nya cam nk je baling ngan pempes kotor anak aku.

lebih kurang 5.30pm sampai Sbn. singgah amik anak buah aku kt s'ban2. On the way nk balik rmh MIL singga lg rmh WAN MR PAPA lak kat kuala pilah.. lebih krg 11.30pm baru le sampai rmh MIL.. uhh sungguh meletihkan. Nasib baiklh sepanjang perjalanan tu Qiena tak berapa nk meragam sgt.. kalo x mmg tension lh aku dgn budak tomel tu.
esok ptg tu baru lh bertolak balik melaka pulak... lg menempuh 3jam perjlnan dr palong ke melaka...

kt melaka
mmg ramai yg nanti aku balik, sumer nk tgk budak ToMEL tu. balik melaka je mmg Qiena tak lekat kt tgn aku.. asyik berpindah tangan je dia. Senang lh keje aku nk bergosip2 ngan cousin2 aku... (apa lh punya mama ni). balik melaka kali ni MOOd MR PAPA pun ok gak, so sempat dia bwk aku ronda2 kt shopping(tah apa nama tu) yg baru bukak kt pdg pahlawan. balik kali ni sempat juga jumpa ngan member lama, kebetulan member pun tgh peknen, so dpt lh mcm2 cerita pasal member2 yg dh terputus hubungan. ramai gak meber2 yg dh peknen, yg dh bersalin..ade tu yg dh bercerai dua bln lepas kawin..... (ah..???)

isnin malam bertolak balik kl. sampai rmh lebih kurang 1.30am. so dpt lh aku rehat kan badan sehari kt rmh.. pastu sempat mendobi kain baju 2bakul..

nOTe : nanti aku cite kan pasal Qiena sejak 2hari balik kg ni... dh pandai duat peranagi pulak......

5 Comments:

At 12:20 PM, Blogger Kaklong Syikin said...

salam,

anak akak, kalau kerap nao didukung, mmg akan buat perangai nak berdukung memanjang. biasanya berlaku lps balik drp rmh mil lah. mil rajin dukung, so bila balik rmh sndiri depa expect akak buat benda yg sama gak..akak pulak jenis tak ajar dukung anak sangat..nanti payah buat kerja2 rmh

 
At 3:28 PM, Blogger lempoyak said...

kaklong: MIL saya pun cam tu.. syik berdukung je si Qiena.start balik dr kg ni jenoh pulak nk layang QIENA main..

 
At 2:54 PM, Blogger HAPPYIRFA said...

hai..
kau pun raya jugak ker?
yelah rakyat malaysia ni berbilang kaum.raya cina,raya india dan raya melayu..he he he.
qiena sihat?

 
At 4:42 PM, Blogger lempoyak said...

hapyirfa: tu lah untung hidup dlm negara berbilang bangsa.. tak kira apa perayaan pun kita sambut gak.. Qiena alhamdulillah sihat cuma skrg ni dah kuat meragam n pandai merajuk....

 
At 12:08 PM, Blogger izawani said...

aiseh... besor dah anak kita... buleh minta duit angpow... hahaha...

 

Post a Comment

<< Home