Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Thursday, June 01, 2006

Laporan terbaru...

Sorry ye dak ayu semlm aku betul2 tak sempat nak mengupdate. Maklumlah sejak 2menjak ni start big boss dah bukak kedai mkn ni aku jd bz skit. Maklumlah skrg aku dah kene handle a/c kedai makan tu, lebih2 lg semlm dah hujung bln, maka aku kena settlekan gaji pekerja ngan stok barang utk 1/2 bln ni. Pening kepala aku ni, ni baru handle a/c yg kecik, kalo a/c company tak tau le cam ne. Alah aku just buat a/c yg simple je janji bos paham dah ckup.

Mesti korang sumer tanya kan mana aku menghilang sbb dah lama tak mengupdate. Sebenarnya aku tak hilang kemana2, cuma blog aku ni ade problem skit, bila taip je lambat huruf2 tu kuar. Pastu pulak nak post still tak kuar2 lg. tu lah yg buat aku malas nak menaip tu. Sakit hati tau bila dah penat2 taip tak leh post. nasib baik lah aku ni pun bkn penagih tegar mcm MR tu... kuang.. kuang... kuang...

Perkembangan terbaru aku skrg ni... kandungan dah nak masuk 6bln this weekend alhamdulillah aku ngan baby sehat. Perut pun dah leh nampak dah. Baby pun dah start gerak2. Skrg aku cepat letih ngan pinggang dah start sakit. Insyaallah hujung minggu ni nak ajak hubby gi beli brg baby. Satu benda pun aku belum beli lg ni. Oklah aku nak tanya pd yg dah de pengalaman kan, apa brg yg patut aku beli dulu... kalo bulih aku nak listkan apa brg yg penting dah kurang penting sebab aku tak nak membazir sgt. Tak nak lah nanti kehendak mengatasi keperluan. Maklumlah bila dah tgk brg baby yg cute miut tu boleh jd gila di buatnya.

Oklah nanti senang senang aku update yek...

6 Comments:

At 2:21 PM, Blogger NONIE AZIZ said...

asal sibuk salahkan boss..muahahha...

asal penagih blog cthnya mesti nama aku...

aku bukan penagih pun cuma mengisi masa lapang aku yang tak sibuk sebenarnya!!!muahahha...dah scan belum?

 
At 3:14 PM, Blogger izawani said...

wah... lebih kurang la kita... pantang dalam bulan posa...

Biasanya kita dinasihatkan start beli bila kandungan masuk 8 bulan. Kalau nak beli skit skit, beli la.

1. Napkin
2. Baju selai dua
3. Tisu basah (utk dok hospital, basuh kencing berak dia... kita tak larat bangun lagi)
4. Stokin dia
5. Tutup paler dia
6. Tuala mandi dia
7. Selimut dia...
8. Botol susu (sorok la kalau masuk hospital kerajaan)
-----------
Sebenarnya barang ni, bila masuk 8 bulan, kena ready dalam bakul sentiasa, kalau sakit jer atau kemana-mana, bawa bakul tu.
Bersama dengan tu, bawa juga barang keperluan kita dihospital barang selai dua...

Itu la adanya... memang rasa tak sabar nak beli barang baby kan ? Rasa macam nak borong jer keperluan baby tu...

Oh ya... buaian/baby cot atau bende seumpama tu boleh la beli nanti... prepare duit... baby cot tu mahal skit... :) Tak yah beli pun tak apa...

 
At 3:48 PM, Blogger lempoyak said...

MR : biasalah MR ko kan contoh terbaik dunia blogging ni kalo tak de ko rasanya mesti tak meriah. Hr tu dah scan, tp cam tak tak konfiden je... nanti lah bila dh 8bln aku scan lg.

kak wani : mama pun pesan jgn beli skrg katanya tak elok, tp nak tunggu 8bln tu rasa nya aku dah tak larat kut. Lg pun takut2 juga kalo terberanak awal. Tak kan nak harapkan hubby pi beli.
pasal baby cot tu mmg tak de pun dlm senarai, sbb pakai nya sekejap je bila baby dah cerdik skit sure tak nak tido dlm tu lg.

 
At 11:21 AM, Blogger Ayu Mohamad said...

Lempoyak, aku doakan ko sentiasa sihat..sonok aku dengo kengkawan blogger sibuk nak bersalin nih hehehe.. ko ikut le kata kak wani tuh ek.. aku lom penah bersalin lg jadi idak le dpt aku membantu bg idea kat ko hehehe

 
At 4:50 PM, Blogger oren said...

patut ikut senarai kak Wani tu..

tapi baju jgn beli byk sangat..sebab kalau org bagi prezen, depa suka bagi baju kat baby baru lahir...

and jgn lupa beli jamu utk diri sendiri...dulu, aku pakai nyonya maneer..baru2 nih aku beli yg Mustika Ratu..saja nak try..

lagi satu, barut baby dan barut utk ngko jgn lupa sediakan...barut nih boleh buat sendiri...

err..aku pun belum prepare bag untuk dibawak ke spital..asik letihh jek bila balik umah..nak layan sengkenit lagi...

apapun, take care yek? dah scan ke blum?

 
At 2:04 PM, Blogger lempoyak said...

ayu : thank you..

oren : JAMU.. langsung tak teringat seb baik ko tlg ingatkan. ni sumer kena listkan kalo tak mesti lupa lg.

 

Post a Comment

<< Home