Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Friday, May 25, 2007

ye..ye Aku KeNa

semalam pagi2, aku dpt satu massage ni dr satu talian prabayar (max*s)..
Katanya simcard aku terpilih utk menang $11,000 cash dr mereka.
Hati berbunga2.. seronok mcm kena lotri.
sapa tak gumbira dpt duit cam tu byk, tgh2 org dh kering ni.
tp dlm gumbira, sedikit dtg rasa was2.. ye lh tak penah dpt tau pun max*s buat peraduan cam tu. lg pun no. yg dia soh call balik tu penjang bebenou..
Bagi tau mr papa... dia pun cam tak compiden sgt. Sebelum tertipu baik pi konpomkan betul2
on the way gi opis singgah max*s, sib baik dkt ngan opis.

Kat kaunter coustemer servis.
sorang mamat ensome ni tgk sms tu...
cek punya cek, dia pun kata
"oh... sila abai kan je lh kak, max*s tak penah buat peraduan ni pun...."

Cis tipah tertipu lh...
nasib baik kt peper byk cite pasal kes2 penipuan cam ni. Nasib baik juga lh aku ni pun rajin nk baca peper, kalo tak mmg buta2 dh kena tipu ngan penyamon moden ni...


NoTa KaKi: hari ni nk balik melaka, besok ade jemputan kawin kawan sekolah aku. Aku balik berdua je ngan qiena.

Labels:

3 Comments:

At 9:13 AM, Blogger oren said...

ha'ah..jgn terpedaya..ingat senang2 ke org nak kasik duit, via sms plak tu??? silap ari bulan, kalo ngko call balik no. tu, depa amik semua kredit dlm phone..naya...

 
At 1:50 PM, Blogger HAPPYIRFA said...

macam2 cara org nak menipu sekarang ni.sib baik kau gi check dulu tp dr segi logiknya mana boleh dapat duit semudah tu.selamat balik melaka.

 
At 5:29 PM, Blogger lempoyak said...

oren & hapyirfa : tu lh mmg tak logik kan.. banyak pulak tu duit yg dia nk bg. tp kalo aku dpt raya cina aku...!!

 

Post a Comment

<< Home