Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Monday, October 09, 2006

dulu lain...skrg lain..

sejak dh ade baby ni rutin harian aku betul2 berubah..

kalo dulu weekend boleh bgn lewat... tp skrg awal pg dh bgn. Sblm baby bgn, basuh baju, kemas rmh mandi n kalo sempat masak skali (tu pun yg simple2 je)

kalo dulu dpt tidur senyentak2 nya.. tp skrg ni tido mlm cuma 3-4 jam je tu pun kalo nasib baik , kalo nasib tak baik langsung tk pat nk lelap. Baru nk lelap baby dh nangis nk susu, pempes dh basah le, dgn perut kembung le..

kalo dulu nk pi jenjalan.. siap je terus kuar... tp skrg kena siapkan baby, beg keperluan dia, susu n segalanya lah.

kalo dulu boleh mkn sesama ngan hubby... tp skrg kena mkn bergilir2, nanti baby nangis tecekek lak nk mkn.

kalo dulu mandi berjam-jam lamanya... tp skrg ni kalo boleh secepat mungkin nk kuar toilet tu. pintu toilet pun tak leh nk ttp rapat2 risau nnt baby nangis tak dgr.

kalo dulu kami berdua... tp skrg kami dh bertiga so kasih syg kena kongsi lah.

tp walaupun kelam kabut rutin harian ni, aku tetap happy dgn perubahan skrg ni .. ni lah pengalaman pertama aku sbb seorg mama.

12 Comments:

At 3:12 PM, Blogger oren said...

hoho..welkam to the club la..kalo bercerita pun, asik citer pasai baby, kan? itu normal...

esok2, bila Qina dah ada adik, lagi kelam kabut life ngko :)

 
At 3:44 PM, Blogger izawani said...

Hahahaha...

p/s: rujuk komen oren...

 
At 5:54 PM, Blogger lempoyak said...

OREN & KAK WANI: ade adik..? buat masa ni qina blum pandai nk mintak adik lg. mintak2 lambat lg kot.. biar dia besar skit

 
At 12:05 PM, Blogger Ayu Mohamad said...

tahniah le lempoyak.. aku selalu masuk sini selalu hampa je sebab asyik2 entry ko nak carik umah sewa je yg aku baca hehehe tup tup aku tgk ko dah updet hehehe..

sonoknyaaaaaa dah ada baby.. tahniah lagi sekali :)

 
At 6:46 PM, Blogger lempoyak said...

ayu : tQ lh coz sudi singgah sini. insyaallah lepas ni aku akan rajin meng update, tp ko jgn bosan lak kalo aku asyik cite pasal baby. skrg ni aku tgh teruja sakan, maklum lh 1st time jd mama. Hope lepas ni turn ko lak....

 
At 6:46 PM, Anonymous Anonymous said...

heheh..tu baru sorang..
aku xleh buat keje pagi, budak kecik tu mcm tau jer aku dah bangun.. semua kena stelkan sblm tido mlm..

 
At 1:38 PM, Blogger izawani said...

apasal tak berupdate pongggg...

 
At 10:41 AM, Blogger RaFFLeSiA MeRaH said...

itulaaa...adat jadi mama ni, takkan nak bangun tido kemudian dari baby, malu lerrr...heheheh...tapi seronok kan...dah lame jadi org bujang pun...skrg la masa nak belajar menjaga baby, mendidik anak2 sampai dewasa cam mak2 kita dulu...

 
At 12:01 PM, Blogger NeroEcha said...

Lama kak tak masuk blog lempoyak....last tgk psl rumah sewa le..alhamduliah dah ade bb girl ye..tahniah..mmg life mmg merubah bila ade anak..rasa masa tu berlalu cepat je..lg2 hari weekend nak berkepit je bb tu..management time pun kelam kabut lg

 
At 12:38 PM, Blogger lempoyak said...

kak wani : tak tau apa nk update..asyik cite pasal baby nanti org boring lak...

jem : ni pun dh bincang lepas ni nak cucuk dulu.. biar Qina besar sikit baru boleh tambah adik...

REF.Merah : kalo boleh nk yg lebih baik dr apa yg kita dpt dulu...

Nero : tQ.. dulu kelam kabut gak tp skrg alhamdulillah dh ok skit...

 
At 1:00 PM, Anonymous Anonymous said...

La dah bersalin ko Lemp...Tak pe Lemp pelan-pelan kayuh...nanti semua akan ok!!

 
At 1:10 AM, Blogger Amiene Rev said...

apabila ada baby hidup ternyata ceria. kan begitu

dari seorang amnesia

 

Post a Comment

<< Home