Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Tuesday, July 11, 2006

cerita Aku Setelah sekian lama

alhamdulilllah skrg ni kandungan aku dh msk 29minggu. Baby pun dh semakin aktif , asyik nak menendang je sejak kebelakangan ni. Tp tak pe tulah time yg paling seronok utk aku. Skrg ni pun dah mcm tak larat sgt nak berjalan + malas. 2-3 hr lepas kaki bengkak sebab byk berjalan. Ye lah Last weekend hubby ajak gi genting, sesaja je jenjalan. Sejak kebelakangan ni jg tido aku selalu terganggu, selalu terkejut subuh2 alam. kengkadang tu pukul 2am aku terkejut sampai bawak ke pagi. Kangkadang try juga lelapkan mata ni bila dh terkejut tu tp tak boleh lelap juga. Kata hubby mungkin baby dh bgn kut, nak ajak bermain. Pandai2 je hubby aku tu...

Barang2 baby aku dh beli skit2.. stakat ni cuma Baju, Buaian, Nepkin, Botol je. Tu pun baju aku tak beli byk2 dlm 10 helai je, utk pakai masa dlm pantang.. Nanti nak dkt raya tu mungkin beli selai dua je kot. Baby cod pulak TOK ABAH (papa) nak sponser.. jimat skit bajet aku. Tilam ngan bantal baby aku mintak mak we tolong jaitkan guna kekabu.. kat rmh dia byk stok kekebu. Bila di kira2 byk lg barang yg belum beli.. tu tak termasuk utk kegunaan aku sendiri dlm pantang i.e jamu, barut, minyak gosok dll.

Tahniah pd cousin aku, MIMA atas kelahiran baby boy last weekend. Tiga2 anak dia hero. Nampaknya MIMA kena try lagi lah lepas ni utk baby girl pulak. Pd Wife Bos aku pun congratulation coz dpt baby boy jg. Kalo ikut due sepatut nya 12/7 ni tp 30/6/2006 hr tu dh sakit nak bersalin.... aku still tak sempat nak gi melawat dia lg.. mungkin hujung minggu ni kot..

Aku nanti tak tau le cam ne.. tah awal jg ke. Hubby siang2 dh pesan 2minggu sebelum due date nak hantar blik melaka. Tp aku takut bosan lebih tepat lg rindu ngan hubby bila dh lama2 kat melaka. Walaupun hubby boleh balik seminggu sekali tp tak seronok lah...

ok lah aku dh mengatuk sgt ni, (pg tadi dlm 4am (lebih skit) baru boleh terlelap) Di tambah lg dgn hr hujan ni rasa cam nak tido pulak.. mungkin hr ni bos masuk office lewat so aku akan guna kan kuasa aku utk pegi tido kat bilik belakang yg tiada penghuni tu (bilik bos no.2 yg dh tranfer sabah)

2 Comments:

At 4:58 PM, Blogger NeroEcha said...

Hi ape khabar lama tak masuk blog ni...biasa le tu it's normal mcm tu..ni takde plan ke nak full bf..bagus tau..kalau nak tahu more info blh ctc kak ..kak blh cite psl bf

 
At 11:17 AM, Blogger lempoyak said...

nero : insya'allah mmg lah nak sgt full BF ni.. skrg pun tgh cari gak serba skit maklumat ttg bf... tp cam ne nak ctc nero, blog pun jrg up date..

cam ne ngan thaqif skrg ni.. dh pandai apa..?

 

Post a Comment

<< Home