Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Friday, July 28, 2006

up date terbaru..

Last week dpt berita OREN dh selamat bersalin baby boy.. tahniah.. tahniah. KAK WANI pulak dgr kata ade kes, uri kat bawah maybe kena bersalin awal by 34week kot... byk kan lah rehat ye kak, mudah mudahan semuanya selamt ye.. MR pun dh de berita gumbira gak, Syukur alhamdulillah akhirnya penantian selama 4thn utk 2nd baby tu berhasil gak ye..

Aku pulak skrg ni dh nak masuk 32week, badan dh start tak selesa. Pinggang sakit and kaki selalu je cram. Balik keje pun Dh tak larat rasanya nak naik turun bus skrg ni, so terpaksa lah tunggu hubby habis keje by 8.30pm utk jemput.. . Rmh pun dh tonggang langgang, ye lah balik keje dh mlm lepas mkn, mandi pastu... boom terus tido. Mmg tak de masa nak kemas rmh tu. Nasib baik lah baju, hubby dh tlg dobi skit2, cuma tinggal nak lipat je.. So esok, Sabtu dgn ini di istiharkan adalah hari utk mengemas. Skrg ni aku tgh menghitung hari je harap2 cepatlah bulan 8 berlalu and bulan 9 menjelma.. mmg dh tak larat sungguh.. agaknya cam ni lah rasa nya masa mama mengandungkan aku dulu ye.... besar pengorbanan mama masa mengandungkan aku dulu... insaf, insaf...

Last week buat check-up berat bdn turun 2kg, BP still 90/60 baby pun kurang gerak, silap aku gak mungkin sehari sebelum tu pi hantam mkn durian, so mungkin baby panas kot kat dlm tu.. tapi alhamdulillah doc kata tak de yg membimbangkan sgt. .tp next week kena pi reffer hospital jugak.

Insya'allah mlm ni family aku dr melaka nak dtg... papa tu bila dh dgr aku tak sehat je, cepat2 ajak mama dtg kl.. maklum lah anak kesayangan... lg pun dia nak gi tgk cousin aku, MIMA ngan BABY DARWISH

oklah selamat berhujung minggu....

5 Comments:

At 11:23 AM, Blogger kasutVINCCI said...

hati hati sikit masa sarat ni. Takut jatuh ke apa. Susah pulak.;)

 
At 3:10 PM, Blogger Sya said...

Oren dah bersalin?? Lamanya lah kak sya hilang dr blogland sampai tak tau pasal Oren..

 
At 7:48 AM, Blogger Ayu Mohamad said...

Lempoyak,
ko take care la yer.. jaga diri bebaik.. dah nak ujung2 nih..take extra care of urself ok?
aku doakans emuanya baik2 untuk ko.. okeh?

 
At 3:52 PM, Blogger Mas said...

Teruknya ku ni...lama sangat tinggal blog.Congrats sbb tak lama lagi nak dapat baby.Ko hati2 lah.Tak lama lagi ko plak nak bersalin..tak per ko dengar ler cakap aku...sakit bersalin tu tak sakit pun.
Sebabnya pas jer bersalin gerenti kita lupa n nak bersalin lagi. Aku dulu takut gak tapi pas bersalin rasa oklah. Tak teruk mana pun.

 
At 4:20 PM, Blogger lempoyak said...

kv & Ayu : thanks a lot...

Kak sya : tu lah lama sgt menghilang.. apa yg kak sya rajuk kan sgt tu..?

mas : tu lah selalu dok masuk blog ko tp tak ber update..kemana menghilang..?
betul ke tak sakit sgt masa bersalin tu.. sbb aku dgr nanti kena potong skit, bab tu lah yg buat aku betol2 rasa takut...

 

Post a Comment

<< Home