Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Friday, October 06, 2006

Taa daa i'm back.....

Salam ramadhan al-mubarak.. hr ni hr ke-13 umat islam berpuasa... aku belum sempat nak puasa pun lg.. nampaknya tahun byk yg terpaksa aku ganti puasa

cerita terbaru aku ...
syukur kehadrat ilahi, tanggal 29/8/2006 jam 10.58pm aku telah selamat melahirkan baby girl seberat 2.5kg pd usia kandungan 36week di hospital melaka.. sebenarnya kalo ikut due date mmg lambat lg(29/9/2006) tp tah lah mungkin baby ni dh tak sabar nak kuar n sambut puasa ngan mama dia( tp sampai hr ni aku tak dpt puasa lg). Baby ni kami beri nama NUR QISTINA NAJWA.. syukur alhamdulillah sejak dr aku mengandungkan Qina sehinggalah proses melahirkan dia mmg aku tak mengalami sebarang masalah. Sehingga pd tarikh tu aku masih lg boleh bergerak kesana kesini.. yg kelakanya pg tu aku beria-ia ajak mama n abah gi tgk raptai hr kemerdekaan kat bandar hillir semata mata nak tgk kete kebal askar(kete tank). balik tu sempat lg gi shopping brg baby. Aku bersalin awal sbb air ketuban dh pecah dulu, aku sendiri tak perasan.. yg aku rasa masa tu aku kerap gi tandas (kencing). ptg tu terus gi klinik, pastu doc terus soh pi hospital coz jalan dh buka 5cm... sebelum tu balik rmh, sementara mama siapkan barg baby aku sempat lg tgk bawang merah bawang putih sampai habis. mmg kelakar..

proses melahirkan Qina pun senang dn mudah coz aku sakit tak lama dlm 1/2 hour je sebelum bersalin. Sebelum tu pun mmg tak terasa sgt. aku boleh lg berborak n gelak ngan misi pelatih tu bila dh letih sempat lg tido dlm bilik bersalin tu. lebih kurang 10.30pm rasa sakit, pastu 2X push terus keluar Qina... Rasa cam mimpi je.. hr ni Qina dh 1month 1week..

aku dh start keje last monday walaupun belum habis pantang lg ni. Boring lah dok rmh.. tak de internet, lg pun rindu rasanya sbb dh lama tak meng update.. jari jemari ni pun dh gatal sbb dh lama tak pegang keybod komputer ni...

oklah bila sng lg nanti aku up date lg... lah

** tahniah gak pd KAK WAN n KAK WANI yg telah selamat lahirkan baby gak..

8 Comments:

At 1:45 PM, Blogger RaFFLeSiA MeRaH said...

tahniah, tahniah...atas kelahiran qina..patut la lame x update, baru pas dpt baby rupe nyer...senangnyer bersalin ekk, anak yg pertama ke ni??

 
At 2:26 PM, Blogger lempoyak said...

Rafflesia Merah : terima kasih... ni 1st baby. alhamdulillah semua di permudah kan oleh-Nya. kata org kemba air tak sakit cuma yg kemba darah tu yg selalu nak mintak nyawa.

 
At 3:32 PM, Blogger oren said...

jeles sungguh..senang sangat bersalin..aku ingat aku bersalin ari tu kembar darah, sampai rasa serik nak beranak..

alhamdulillah, segalanya dah dipermudahkan..kuat la ngko yek, baru sebulan lebih dah masuk keja..aku hari tu cuti lama, dekat 2 bulan setengah..

 
At 6:58 PM, Anonymous Anonymous said...

lempoyak, ni jem ni..aku dah pindah blog

congrats sbb dah dpt baby..sama ler kita dapat anak dara..semoga besar nanti rajin ler menolong kat dapo..
kembar darah tu camana..?

 
At 7:26 PM, Blogger lempoyak said...

oren : lain org, lain rasa nya nak bersalin. dh bhg aku dpt yg senang..

kalo ikut kan mmg ade cuti lg sampai lepas raya ni, tp tu lah aku dh bosan dok rmh lama2.. mati kutu oo dh le tak de acess internet

 
At 5:18 PM, Blogger Sya said...

Tahniah dan Selamat Kembali ke Blogland.. Sedap nama anak lempoyak

 
At 11:12 AM, Blogger lempoyak said...

jem : ko dh guna nick lain lak.. tu lah hr tu ade gak masuk blog ko tp takut salah org.. dh lepas ni jgn lg nak tukar2 nick susah oo nak carik..!!

kak sya : terima kasih..

 
At 3:46 PM, Blogger Arena said...

Tahniah..tahniah sis..
alhamdulillah..

 

Post a Comment

<< Home