Semalam, Hari ini & Selamanya..

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Friday, July 13, 2007

sAlaH AKu..

2-3 hr lepas aku ade selisih faham skit ngan mr papa. Mmg aku mengaku aku yg silap. Mana mr papa tak marah... pg tu aku pi amik suar dia and terus masuk dlm mesin basuh.. dgn belt tak bukak, walet pun aku tak kuarkan dr suar tu.. lebih malang lg cek yg mr papa dpt $900 tu ade dlm tu. cek tu dia dpt coz receman kan supplyer kt sorg tokey ni. SO mcm mr papa dpt percent lh.... nasib baik cek yg 40k utk bg kat tokey ni ade dlm beg sandang mr papa... kalo tak mmg terjun bangunan aku...
boleh tak, bila mesin tu dh spin je baru aku teringat pasal walet mr papa. apalagi menjerit lh aku.. masa tu dh menggigil tangan kaki aku nk jawab ngan mr papa. bila mr papa dpt tau je marah sakan le dia kat aku, sampai dua hr tak
ckp ngan aku. ngan qiena pun dia buat tak tau.
tp aku dh ckp nk ganti balik duit dia tu, puas aku korek sana, korek sini nk carik $900, bukan sikit tu, kurang2 pun boleh aku belanja utk sebulan. so aku himpun duit aku n pinjam duit qiena skit aku bg balik kt tangan dia, kira cam ganti balik lh... tapi dia tak ambik pun satu sen duit tu sampai petang semlm duit tu ada atas lemari kt bilik. sebenar nya tu satu tektik je nk pujuk dia balik.. aku tau dia tak kan ambik punya.... :) bila dia tak amik.. apa lg aku sapu le balik duit tu.. dh duit aku.
mlm semlm baru leh dia nk tegur aku balik... kata dia, dia mmg tak heran duit tu, mungkin bukan rezeki dia. tapi dia marah sebab aku cuai sgt.. buat kata lh cek 40k tu ade kt dlm walet tu, cam ne..? apa nk jawab ngan tokey tu...? tah le aku diam je dh mmg salah aku tak kan nak soal jawab lg.. tah lhhh..

5 Comments:

At 2:00 PM, Blogger kasihlatifah78 said...

hihihi..akak pun penah buat camtu.. abis seme reta benda dalam wallet hubby kene pusing..kad bank...ic..lesen...sama cam lempoyak laa...kene marah sakan ngan hubby...sejak tu...kalo nak basuh seluar dia kene buat double check..itu pun kdg2 tu ada gk yg tertinggal...

 
At 4:27 PM, Blogger lempoyak said...

KL : hai sis, thank's sudi tinggalkan jerjak...

skrg ni dh pesan ngan mr papa, kalo rasa2 suar dia tu dh kotor please letak dlm bakol kotor, and chek siap2 segala mala barang dlm poket.. so lepas ni kalo terjadi gak bkn salah saya..

 
At 9:29 PM, Blogger Kunci said...

hi cik lempoyak..pekabar? hui...bahaya jugak eh. mencuci pun bleh menyebabkan kerugian besar. hehe.

 
At 9:26 AM, Blogger HAPPYIRFA said...

mmg patut pun dia marah.kalau aku pun.he he..sian kau yer.alah bukan sengaja..

 
At 5:56 PM, Blogger lempoyak said...

kunci : sehat.. tu lh pasal.. apa leh nasib badan.

irfa : dh salah aku terima le akibat nya.. kalo tak mmg dh boleh pi shoping bagai..

 

Post a Comment

<< Home